به گزارش هنرآنلاین؛ نمایشگاه نقاشی‌­های نیلوفر قادری‌­نژاد با عنوان "سایه­ درون"، روز جمعه پانزدهم اردیبهشت ماه 1396 در گالری ساربان افتتاح خواهد شد.

این مجموعه شامل تابلوهایی با تکنیک اکرلیک روی بوم در اندازه‌­های مختلف است. وی در این مجموعه از آثار خود با رویکردی روان‌شناختی، به نقش­‌مایه‌­های اسطوره‌­ای و انسانی به شکل توامان می­‌پردازد. چنانچه در بخشی از استیتمنت می­‌خوانیم:

" قادری­‌نژاد در مجموعه "سایه­ درون"، با رویکردی روان­شناختی و با استناد به نظر یونگ درباره کهن الگوی سایه، از نقش‌­مایه­‌های اسطوره‌­ای بهره برده و انسان و حیوان را در یکدیگر به تصویر کشیده است. در اغلب آثار این مجموعه، سایه که به تعبیر یونگ نیمه­ تاریک، وجه حیوانی و غیر اخلاقی و در عین حال خلاق و پرشور انسان است، با خطوط اکسپرسیو و تنوع رنگ­‌های درخشان در قالب خود سایه و نیز حیوانات مختلف و نقش‌­مایه­‌های اسطوره‌­ای جانوران افسانه‌­ای نمود پیدا کرده است."

نیلوفر قادری­‌نژاد متولد خرداد 1336 در تهران است. او دانش‌­آموخته­ رشته­ نقاشی از دانشکده­ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و 30 سال سابقه­ تدریس طراحی و نقاشی در دانشگاه تهران، آموزشگاه‌­های مهرین، لاله، ماه­ مهر و دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز هنر و معماری را در سابقه خود دارد. قادری‌نژاد عضو پیوسته­ انجمن نقاشان ایران است و در عرصه­ نقاشی دیواری و تصویرسازی کتاب نیز فعالیت می­‌کند.

او بیش از 150نمایشگاه گروهی و انفرادی در کارنامه­ خود دارد که از جمله آنها می­‌توان به بینال نقاشی تهران، نمایشگاه زلزله‌­زدگان بم، نمایشگاه 8 مارس روز زن، یازدهمین آرت‌فر هنر معاصر ایتالیا، نمایشگاه ام اس، اکسپوی تالار وحدت، هفت­‌نگاه، مجموعه نمایشگاه­‌های انفرادی در گالری الهه، منتخب سه نسل و بسیاری نمایشگاه­‌های دیگر اشاره کرد.

نمایشگاه "سایه­ درون" از پانزدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه 96 برقرار بوده و گالری ساربان همه روزه به جز سه­‌شنبه­‌ها، از ساعت 16 تا 20، پذیرای هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.

علاقمندان می­‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند.