سرویس تجسمی هنرآنلاین: در  دومین آدینه اردیبهشت‌ماه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکس‎ها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته، با 19 افتتاحیه و 51 فرصت گالری‌گردی، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

آرت سنتر باغ: نمایشگاه آثار ناصر عزیزی هشتم تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه در آرت سنتر باغ واقع در بلوار  اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود. کشف و شهود همیشگی، جستجویی مدام برای درک معنای زندگی و نگاه کنجکاوانه به هستی و حتی بدیهیات آن، مهم‌ترین ویژگی‌های آثار عزیزی به شمار می‌روند که حتی در فضای سورئال در خدمت زندگی هستند و برای زیستن خلق می‌شوند.

آرته: نمایشگاه عکس‌های سارا سنائی با عنوان "تهران لند" از 8 اردیبهشت تا 14 ماه جاری در گالری آرته واقع در ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 33 برقرار است.

آریا: نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی اسدی به یاد داوود امدادیان در گالری آریا واقع در ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 100 به تماشا در می‌آید.این نمایشگاه از روز جمعه 8 اردیبهشت در این گالری دایر است و تا 18 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

آریانا: نقاشی‌های نغمه بنی آدم با عنوان "قجرستان" از 8 تا 12 اردیبهشت در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره 9 گالری آریانا میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

بنفشه: "پژواک نظر" نمایشگاه آثار پردیس موسوی است که از 8 تا 13 اردیبهشت در گالری بنفشه واقع در خیابان شریعتی، خیابان موسیوند، خیابان سلیمانی غربی، شماره 90، طبقه 4، زنگ 8 به نمایش در می‌آید.

خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه گروهی "گروه فرهنگی دوما" با حضور 44 هنرمند با همکاری انجمن تصویرگران ایران در سالن بهار واقع در خانه هنرمندان ایران در هشتم اردیبهشت از ساعت18 تا 21 افتتاح خواهد شد و از کتاب الکترونیکی نمایشگاه نیز رونمایی می‌شود. این نمایشگاه با موضوع خاص حیات وحش ایران برپا خواهد شد و درصدی از سود نمایشگاه برای بهبود حیات وحش ایران صرف خواهد شد. همچنین نمایشگاه تا 15 اردیبهشت در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه‌ هنرمندان ایران دایر است.

دلگشا: "وقتی بهمن در جنگ کشته شد، هیچ‌کس نمی‌دانست چگونه باید بهمن را داد. اما من که به هوش او ایمان داشتم در نامه‌ای یک خطی نوشتم: آذر مهر آبان، بهمن تیر خرداد مرداد." نمایشگاه آثار هادی فلاحت‌پیشه است که 8 تا 18 اردیبهشت در واقع در خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر، پلاک 30 به تماشا در می‌آید.

سایه: "سیاه، سفید، حدفاصل" نمایشگاه نقاشی‌های فاطمه ندرلو است که حاصل نگرش انتزاعی او به فضای پیرامونی است.این نمایشگاه از 8 تا 13 اردیبهشت در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک 33 برپاست.

شکوه: نمایشگاه نقاشی‌های فراکرز محتار پور با عنوان "ترنم آب" 8 تا 13 اردیبهشت در گالری شکوه به نمایش در می‌آید. علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این آثار در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دیدن نمایند.

فردا: گالری فردا در این هفته نمایشگاه عکس‌های آلاله رستمی را روی دیوار خواهد برد. این نمایشگاه که "آرامستان" نام دارد 1 تا 7 اردیبهشت در گالری فردا برپا خواهد بود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 مراجعه کنند. 

فرمانفرما: نگارخانه فرمانفرما به مدیریت دکتر تکتم فرمانفرمایی عصر جمعه هشتم اردیبهشت با ارائه آثار فیگوراتیو بزرگان هنر ایران افتتاح می‌شود.این نگارخانه  در دو طبقه، 166 متر دیوار نمایشگاهی در هر طبقه ، یک اتاق مختص نمایش ویدئو آرت و مجهز به سیستم پیشرفته نورپردازی در حالی به جمع گالری‌های تهران اضافه می‌شود که توامان حمایت از توسعه هنر ایران و معرفی استعدادهای جوان را مدنظر دارد ."پیکره و پیکره نمایی" عنوان نخستین نمایشگاه گالری فرمانفرماست که با همکاری فرناز محمدی جمع‌آوری شده است  و در آن آثار فیگوراتیو بزرگانی مانند آیدین آغداشلو، ژازه تباتبایی، هانیبال الخاص، محمود جوادی‌پور، مهدی سحابی، ایرج زند، منوچهر معتبر، ناصر اویسی، پروانه اعتمادی... به تماشا خواهد بود. نشانی گالری فرمانفرما کریم‌خان زند، خردمند شمالی، اعرابی 2 است و ساعات بازدید  از ١١ تا١٩ هر روز هفته جزء دوشنبه‌ها  است.

گلستان: نمایشگاه نقاشی‌های نمایشگاه نقاشی علیرضا اسماعیلی از 8 تا 13 اردیبهشت در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 32 به نمایش درمی‌آید.

محسن: نمایشگاه آثار دیجیتال مملی شفاهی با عنوان " و‌[!]‌رول‌ورژی# اخبار کذب و علوم جعلى" از 8 تا 27 اردیبهشت در گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 برگزار می‌شود.

مژده: نمایشگاه گروهی طراحی و چاپ دستی با عنوان "بازخوانی پیرامون" از 8 تا 20 اردیبهشت در گالری مژده برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه یکشنبه تا پنج‌شنبه ساعات 11 تا 18 و جمعه‌ها ساعات 16 تا 20 در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک دیدن نمایند.در این نمایشگاه آثاری از فرشاد آل‌خمیس، نادر افشاری، عباس اکبری، صفا‌الدین امامی، محمدرضا بیگناه، سورنا پرهیزکار، حمید پور‌ بهرامی، آنه‌ محمدتاتاری، مسعود جزنی، خسرو حسن‌زاده، علی خالق، عباس خلیلی، زرتشت رحیمی، مریم شکاری، رامین شهوق، بهزاد شیشه‌گران، فرشید شیوا، رضا صمدانیان، طاهره صمدی، قدرت‌الله عاقلی، نیکزاد عربشاهی، الهام عظیمی، آرش فاتح برخواری، وداد  فامورزاده، مریم فرزادیان، الهام فلاحی، محسن کرمی، فربد مرشدزاده، فاضل مصلی‌نژاد، آزاده مظهر سرمدی، دانیال ملانوروزی، نزار موسوی‌نیا، احسان نصری، منوچهر نیازی و آتوسا وحدانی ارائه می‌شود.

نقش جهان:  نمایشگاه نقاشی شهلا شیلاتی‌فرد جمعه 8 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 در گالری "نقش جهان" با حضور علاقمندان هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا 13 اردیبهشت در نگارخانه نقش جهان به آدرس نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی۲، پلاک۹ برقرار است.

نک: نمایشگاه طراحی و چاپ دستی آنالی وکیلی با عنوان "خاطرات سیال" در گالری نک واقع در بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر، خیابان تخارستان، انتهای نیل، کوچه سینا، پلاک 77 به نمایش در می‌آید. وکیلی در مجموعه "خاطرات سیال" تصویرهایی که از دنیای مجازی گرفته‌ را درکنار هم جمع کرده تا آرمان شهر خود را تصویر کنند. تصاویری از پرتره‌های آشنا و ناآشنا، طبیعت، پرنده‌ها، حیواناتی با نمادی از انسان و فیگورهای سردرگم. این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

ویستا: نمایشگاه چیدمان راضیه اعرابی با عنوان "وکیوم بگ | Vacuum Bag " 8 تا 12 اردیبهشت‌ماه در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک11 برقرار است.

هور: نمایشگاه آثار هنرمند درگذشته داود امدادیان از هشتم اردیبهشت افتتاح و تا 2 خرداد در نگارخانه هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 122 دایر است. داوود امدادیان در سال ۱۳۲۳ در شهر تبریز به دنیا آمد و از همان کودکی علاقه خود را به نقاشی نشان داد. در دوران نوجوانی چند دوره هنرمند برگزیده شهرهای گوناگون شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای تزئینی تهران در سال ۱۳۵۳ موفق به دریافت یک بورس تحصیلی در کشور فرانسه گردید و رهسپار پاریس شد. او لیسانس هنرهای تجسمی خود را از دانشگاه سوربون پاریس در سال ۱۳۶۰ دریافت کرد. در همین حال جوایز بین‌المللی زیادی را نیز از آن خود کرد. او در سال 1383 در پاریس درگذشت.داوود امدادیان را بیشتر با نقاشی‌های منظره می‌شناسند، درخت در نقاشی‌های او کیفیتی عجیب و متافیزیکی دارند.

 

ادامه نمایشگاه های پیشین:

اُ: "زمین" نمایشگاه طراحی و چیدمان نیلوفر سهرابی است که تا 12 اردیبهشت در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، گالری اُ برپا خواهد شد.

آب/انبار: نمایشگاه عکس‌های نیوشا توکلیان با عنوان "می‌دانم چرا شورشی آواز سر می‌دهد" تا  29 اردیبهشت در گالری آب انبار واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، پلاک 2 برگزار می‌شود.

آتبین: "نادیده‌ها" ناصر اویسی نمایشگاه آثار دیده نشده‌ای از این هنرمند طراز اول مدرنیست ایرانی است که تا 12 اردیبهشت در گالری آتبین واقع در خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آید.

آتشزاد: "فراسوی نیک و بد" شعرهای عباس کیارستمی در خط نگاره‌های مهدی راضی است که تا دهم این‌ماه در گالری آتشزاد در خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپور (توانیـر) شمـالی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23 میزبان علاقمندان است.

الهه: نمایشگاه نقاشی‌های شیرین آزادی با نام "خلسه پر لذت" تا 11 اردیبهشت در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک 33 میزبان علاقمندان به هنر است.

اثر: "واریاسیون‌هایی بر ابزار یک آناتومی انسانی" نمایشگاه طراحی، مجسمه، ویدئو و چاپ دستی پیام مفیدی است که از تا 22 اردیبهشت در خیابان ایرانشهر، خیابان شهید برفروشان، رو به روی خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

امکان: نمایشگاه آثار احسان شاهمردی با عنوان "دوردست" تا 12 اردیبهشت در گالری امکان واقع در میدان هفت تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

ایوان: نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ احمد وکیلی با عنوان "رو در رو با طبیعت"  تا 15 اردیبهشت‌ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

باغ موزه هنر ایرانینمایشگاه خوشنویسی ناصر جواهرپور با عنوان "سخن عشق"  تا 13 اردیبهشت ماه به باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی( مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره 30، باغ موزه هنر ایرانی برقرار است.

پروژه‌های آران: نسترن صفایی سه مجموعه از آثار اخیر خود با عنوان "بنای یادبود آنچه از یاد رفته‌ است"،  تا 22 اردیبهشت در گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط به نمایش در می‌آورد.

جرجانی: عکس‌های کامران غربی با عنوان "پارازیت" تا یازدهم این ماه در ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام ، پلاک 44 برقرار است.

دنا: نمایشگاه گروهی  مولتی مدیا با عنوان "انسان دشواری وظیفه است(1) توان دوست داشتن و دوست داشته شدن" که فرشید پارسی‌کیا آن را گردآوری کرده با ارائه آثاری از  آرش تنهایی، محسن ثقفی، حمید جانی‌پور، بابک حقی، مصطفا دهقانیان، یاسمن رسولی، فرشید شفیعی، زُروان، فرشاد عسگری‌کیا، سارا کاوه، رحیم مولائیان، سیاوش مقیمیان و احسان نصری تا 25 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه‌مندان برپا خواهد بود. گالری دنا در خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک 4 قرار دارد. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

راه ابریشم(لاله): ایزابل اشراقی هنرمند ایرانی_ فرانسوی  عکس‌های خود از زادگاهش را  با عنوان "ریشه‌های من" را در گالری راه ابریشم به نمایش در آورد. این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت در بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، شماره 210، طبقه چهارم ادامه دارد.

سیحون: نمایشگاه نقاشی‌های علی ترقی‌جاه با عنوان "بهشت" تا 13 اردیبهشت در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 به نمایش در می‌آید.

شیرین: نمایشگاه آثار امیتیس سلطانی (عباسیون)، محمدامین پوراسکندریان که عواید آن صرف آموزش، پیشگیری و درمان بیماران اچ.آی.وی می‌شود تا 13 اردیبهشت در گالری شیرین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، شماره ۵۵، گالری شیرین مراجعه کنند.

شیرین دو: طراحی‌ها و چاپ دستی‌های مرجان سیدین تا 13 اردیبهشت ماه در گالری شیرین دو واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم ، پلاک 55 به نمایش در می‌آید.

علیها: خطاطی‌های علی پسندیده  با عنوان " دیگرگون" تا 12 اردیبهشت در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی‌مقدم (ایزد)، پلاک 311، طبقه اول، نگارخانه علیها میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

فرشته: گالری هنری فرشته، عکس‌های کن راسک هنرمند کانادایی را با عنوان " ایران در ابتدای دهه‌ ٥٠ " تا  دوازدهم اردیبهشت همه روزه به استثنای روزهای شنبه، به آدرس خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک ۱۶۷۱ به نمایش در می آورد.

ماه: نمایشگاه عکس‌های بهروز رستکار با عنوان "کار"  تا 12 اردیبهشت در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 266 به نمایش در می آید.

محسن(پاسیو): "فراخوان جایزه حمایتی تاداگرنت ۲۰۱۷ در قالب یک چیدمان تعاملی" برنامه‌ فاندینگ هنر دیجیتال است که برای  هنرمندان ایرانی و بین‌المللی شرایطی مطلوب جهت بسط و تکمیل ایده‌ فراهم می‌آورد و با برنامه‌هایی منحصر به فرد از آنها حمایت می‌کند.این جایزه حمایتی که توسط گالری محسن راه‌اندازی و تأمین مالی شده، به پروژه‌ای بینارشته‌ای و تعاملی اعطا می‌شود که به بهترین شکل بسط یافته و قابل ارائه باشد. برندگان این جایزه هر ساله به موازات تادااکس سازه خود را به نمایش درمی‌آورند.این جایزه تاکنون از سه پروژه‌ درخور توجه در حوزه‌ نیومدیا حمایت فنی و مالی کرده است.تاداگرنت ۲۰۱۷ از تولید و عرضه‌ آثار منتخب در زمینه‌ی نیومدیا تا سقف ۵۰۰۰ دلار حمایت خواهد کرد.علاقمندان می توانند از 1 تا 27 اردیبهشت به گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 مراجعه کنند.

مهروا: نمایشگاه نقاشی‌های الهام قبادی با عنوان "خلوت زنانه " تا یازده اردیبهشت در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 گالری مهروا به نمایش در می آید.

نگاه: نمایشگاه گروهی اساتید هنر ایرانی تا 20 اردیبهشت در گالری نگاه واقع خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره 64 به تماشا در می‌آید.

نیاوران دو: "به رنگ طبیعت دو" نمایشگاه عکس‌های ایمان اعتمادی‌فر است که تا 10 اردیبهشت، از ساعت 10 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 14 تا 19 در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد بود.

والی: نمایشگاه عکس‌های اسفندیار پرومقدم با عنوان "موج‌ها"  تا 12 اردیبهشت در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 به نمایش در می‌آید.

ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های آذین رستمی با عنوان "فرگشت تاریک" تا 12 اردیبهشت‌ماه در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک11 برقرار است.

هپتا: در روز بزرگداشت سعدی گالری هپتا نمایشگاه "اول اردیبهشت ماه جلالی" را در نکوداشت این شاعر بزرگ ایرانی برگزار کرد.  در این نمایشگاه آثار شماری از هنرمندان نامدار ایرانی که هر یک غزلی از سعدی را در قالب یک اثر هنری بیان کرده‌اند، در معرض دید مخاطبان قرار گرفت. بهنام کامرانى، پرستو حقى، نسترن صفایى، مهناز پسیخانی، مسعود کشمیری، هامد جابرها، عادل یونسی، کتایون کرمی، محمود محرومی، امین باقری، پویا رضی و مهدی مقیم‌نژاد هنرمندانی هستند که آثار آنها در این نمایشگاه ارائه شده است. همچنین از ۷ اردیبهشت نیز سلسله سخنرانی‌هایی درباره سعدی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه در گالری برقرار است.این نمایشگاه تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در گالری هپتا واقع در خیابان ایرانشهر، پایین‌تر از شاداب، بن بست نیکوشهر، پلاک 3، زنگ اول برپاست.

گالری Ag:نمایشگاه انفرادی عکاسی با عنوان "من، سفر" با ارائه آثاری از پرنیان فردوسی  تا 22 اردیبهشت در گالری Ag  در ولیعصر، خیابان پسیان، پلاک 3 برپاست.

آران: نمایشگاه نقاشی‌های "آیه‌های نسیان" رقیه مجدی که به تاثdر از تجربه سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی خلق شده‌اند تا 11 اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 تا 19 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی به آدرس خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 است.

بُن: "میراث متروک" نمایشگاه آثار کریم نصر است که تا 20 اردیبهشت‌ماه در گالری بُن در خیابان درکه، خیابان احمدپور، پلاک 60 در معرض دید علاقمندان به آثار این هنرمند قرار خواهد گرفت.

دستان دو: نمایشگاه دونفره آثار دو و سه‌بعدی شقایق عربی و فریدون آو با عنوان "ریشه‌ها" که نخستین نمایشگاه این گالری در سال جدید است تا 15 اردیبهشت در خیابان فرشته، پلاک 82 ادامه دارد.

سیحون دو: نمایشگاه نقاشی منصور نصرت نظامی با عنوان "موقعیت‌ها / دومین حیات هنر" تا 6 اردیبهشت در زعفرانیه خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، کوچه سینایی، پلاک 24 میزبان علاقمندان هنر است.

موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه منتخب آثار موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان "مسافران برلین و رم" تا خردادماه 96 در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله دایر است.