سرویس تجسمی هنرآنلاین: اسفندیار پورمقدم که نمایشگاه عکس‌هایش با عنوان "موج‌ها" در گالری والی برپاست به هنرآنلاین گفت: ایده اولیه این نمایشگاه از کتاب "موج‌ها" ویرجینیا ولف شکل گرفت.

او ادامه داد: در واقع یکی از مضامین اصلی که در این کتاب ویرجینیا ولف از آن صحبت می‌کند آن است که زندگی شبیه رودخانه‌ای است که از مکان‌هایی مختلفی مثل جنگل، کوه و غیره عبور می‌کند و تبدیل می‌شود به ساحل و موج‌هایی که بسیار آهسته و آرام روی یکدیگر سوار می‌شوند و یک موج، موج دیگر را محو می‌کند.

این هنرمند عکاس گفت: در واقع ساده‌تر این که ما در زندگی به نقطه‌ای می‌رسیم که دیگر هیجان زده نمی‌شویم و این تکرار دیگر جذابیت‌ها را برای ما از بین می‌برد. این گذر زمان است و احساسات ما بعد از مدتی نرم و آهسته می‌شوند.

IMG_0156

پور مقدم گفت: برای من این کوه‌ها شبیه آن موج‌ها هستند.این کوه‌ها شبیه موجودات باستانی و اسطوره‌ای‌اند و میلیون‌ها سال است که شاهد جنگ‌ها و هیاهوها و رفت و آمدها و دیگر اتفاق‌ها هستند و انگار با طعنه و کنایه پوزخندی می‌زنند و در سکوت تنها شاهد رفت و آمدها نشسته‌اند.

او اضافه کرد: این کوه‌ها بعد از این هم سال نرم و ساییده شده‌اند و هیجان زده و غمگین نمی‌شوند و شبیه موج‌هایی هستند که ویرجینیا ولف از آن صحبت می‌کند. من سعی کردم از رنگ‌ها پرهیز کنم و سعی کردم این آثار سیاه و سفید و مونتن باشند تا به آن ریتم و حس موج‌دار بودن آن کمک کند.

این هنرمند عکاس گفت: این تابلوها لایه لایه هستند و پرسپکتیو زیادی دارند و همین قدر که به انتها می‌روند این لایه‌ها نرم‌تر و محوتر می‌شوند تا در نهایت به آسمان می‌رسند که به صورت کلی تصویر موج‌ها را در خود حل کرده است و من فکر می‌کنم این نگاه لازمه به تصویر کشیدن این دغدغه بود.

IMG_0117-1

پورمقدم گفت: این تصاویر بیشتر در مسیر انارک، دامغان و شاهرود گرفته شده است و کارهای نمایشگاه 21 قطعه است و یک ویدئو آرت در نمایشگاه پخش می‌شود که با این مضمون مرتبط است که همراه با صدا و متن آقای یاکیده است.

نمایشگاه عکس‌های اسفندیار پرومقدم با عنوان "موج‌ها" تا 12 اردیبهشت در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 به نمایش میزبان علاقمندان است.