سرویس تجسمی هنرآنلاین: محمدرضا پورفرزانه که دیوارنگاری برگی از شاهنامه شاه طهماسبی را در محدوده خیابان کریم‌خان اجرا می‌کند گفت: این اثر در چند بخش شکل گرفته و تصویری که در حال حاضر موجود است در واقع محصول پروژه‌ای است که از اسفند ماه آغاز شده است.

او ادامه داد: موضوع این اثر خوان‌های مختلف شاهنامه است اما به دلیل اینکه دیواری که برای نقاشی انتخاب شده نزدیک به کلیسای جامع ارامنه است من موضوع "شیرین و فرهاد" را انتخاب کردم که در اصل برمی‌گردد به اثر نظامی گنجوی.

این هنرمند نقاش گفت: به دلیل این که در هنر خیالی‌نگاری این افسانه مربوط به پیروان مسیحیت است و در کتب تاریخی ذکری به عنوان مسیحی بودن فرهاد وجود دارد؛ به منظور بزرگداشت هموطنان مسیحی شیرین و فرهاد را به عنوان موضوع اول این کار انتخاب کردیم.

photo_2017-04-23_11-57-56

پورفرزانه گفت: این اثر که به واقع اثری اورجینال است برای اولین بار است که در این حجم و اندازه دارد به تصویر در می‌آید و من امیدوارم این اتفاق در نقاط دیگر شهر هم رخ بدهد چرا که مکان‌های بسیاری در سطح شهر وجود دارد که قابلیت ایجاد این نقوش در آن‌ها هست.

او اظهار داشت: به عنوان مثال بسیاری از فرهنگسراها وجود دارد که قابلیت انجام این اتفاق در آن هست اما نکته‌ای که اهمیت دارد، این است که این آثار باید محافظت بشوند و نباید بعد از اجرا به نوعی به حال خود رها شوند.

این هنرمند نقاش گفت: این آثار در محیط شهری به نوعی آن قدر منحصر به فرد هستند که می‌تواند به عنوان یک معرفی‌نامه مورد توجه و پسند توریست‌ها قرار بگیرد و آن‌ها از این طریق با مفاخر ایرانی آشنا می‌شوند.