به گزارش هنرآنلاین، پلتفرم ٢٨ در این فصل فعالیت خود را بر تأثیر عصر دیجیتال بر پروسه طراحى و تولید أشیاء و آثار هنرى معطوف ساخته است. در ادامه‌ی برنامه‌های این فصل به مرورى بر آثار بهناز فرهى، معمار و طراح تعاملى پرداخته خواهد شد.

آثار وی به بکارگیری و آزادسازی ظرفیت‌های بالقوه‌ی فضایِ محیطیِ تعاملی و ارتباط آن با اندام انسانی معطوف است. بخش عمده‌ی کارهای بهناز فرهی کنکاشی خلاقانه در ظرفیت‌های محیط‌های تعاملی است در تناسب با اندام آدمی با به کارگیری فن‌آوری پیشرفته در طراحی و اجرای آثار معاصر هنری/معماری. هدف آثار فرهی ارتقای سطح ارتباطی میان انسان‌ها و محیط ازپیش‌ساخته به یاری اصول بنیادین طراحی/حرکتی است که خود بر پایه‌ی سیستم‌های طبیعی شکل گرفته‌اند. آثار فرهی عموماً در حیطه‌های معماری، طراحی لباس و طراحی تعاملی جای می‌گیرند. علاوه بر این، وی در تولید وسایل تکمیلی و نیز فن‌آوری روباتیک هم تخصص دارد و از آن‌ها در آثارش بهره می‌برد.

آثار بهناز فرهی در نقاط مختلفی از جهان به نمایش درآمده (به عنوان مثال در آرس الکترونیکا، لینز و کانتکست آرت میامی) و بسیاری از مجلات و وب‌سایت‌های نام‌آشنا به آن‌ها پرداخته‌اند (همانند وایرد، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، گاردین، فریم و بسیاری دیگر). وی جایزه‌های متعددی همچون جایزه‌ی طراحی خلاقانه‌ی لیندا تیشل، جایزه‌ی ورد تکنولوژی --WTN و نیز بورسیه‌ی راک هادسن و مَد ورک‌شاپ را از آن خود کرده است.

فرهی سابقه‌ی همکاری با مؤسسات نامداری چون اتودسک، فوکاس استودیو و 3D استودیو/ویل-آی-ام را در کارنامه دارد. در کنار این‌ها وی در دو پروژه‌ی تحقیقاتی (با سرمایه‌گذاری ناسا) درباره‌ی فن‌آوری بافتی روباتیک برای پرینت‌های سه‌بعدی (برای استفاده در ماه و مریخ) با پروفسور بهرخ خوشنویس همکاری کرده است.

فرهی هم‌اکنون هنرمندِ مقیم/مهمان در اتودسک - پیِر ۹ سان‌فرانسیسکو است. وی همچنین بورسیه‌ی کامل آنن‌برگ  و در حال تحقیق برای تز پایانی دوره‌ی دکترای مدیای چندرشته‌یی در دانشگاه یو‌اس‌سی آمریکاست. رشته‌ی تحصیلی فرهی در دوره‌ی لیسانس و دو مدرک فوق‌لیسانس‌اش معماری بوده است.