به گزارش هنرآنلاین، مجموعه‌ی روشنی گل­ها شامل تابلوهایی با تکنیک ترکیب مواد  و آکریلیک در اندازه­های متفاوت است. در اغلب آثار وی تأثیرات نگارگری و مضامین ادبیات ایرانی قابل پیگیری و مشاهده است، چنان که در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

"در اغلب آثار این مجموعه که در امتداد نقاشی­های پیشین وی شکل گرفته­اند، با استناد به سنت نگارگری، تمایل به ثبت لحظه­ای از روایت مکتوب به چشم می­خورد. این در حالی است که ابعاد و نیز ضرب قلم و تکنیک از سنت فاصله گرفته و فضای بصری متفاوتی را به نمایش می­گذارد.

کاویان در راستای پرداختن به روایتی شخصی، از مضامین داستان­های مشهور ادبیات ایرانی استفاده کرده و با مواد و مصالح مختلف و کلاژ و ضرب قلم­هایی اکسپرسیو و آنی، طبیعتی عاطفی و اکسپرسیو در تقابل با روایت روابط عاطفی ساخته و پرداخته است.»

میترا کاویان در سال 1342 هجری شمسی در اصفهان چشم به جهان گشود. وی که دانش آموخته­ی کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد تهران است، عضو انجمن نقاشان ایران و داور نمایشگاه بین ­المللی عکس ایتالیا نیز بوده است.

کاویان سابقه­ی شرکت در بیش از 30 نمایشگاه گروهی در ایران، فرانسه، آمریکا، انگلستان، دبی، لهستان، ایتالیا، فنلاند، نروژ، بلژیک و...  را در کارنامه­ی خود دارد و نفر برگزیده­ی پنجمین دوسالانه­ی نقاشی تهران در سال 1379 بوده است. وی تا کنون 10 نمایشگاه انفرادی نیز داشته است.

نمایشگاه «روشنی گل­ها» از یکم تا یازدهم اسفند ماه 96 برقرار بوده و گالری ساربان همه روزه به جز سه­ شنبه­ ها، از ساعت 16 تا 20، پذیرای هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.

علاقمندان می­توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز سه­شنبه­ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.