به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، ایرج اسکندری، هنرمند نقاش ضمن حمایت از برپایی دومین سالانه "بهارستان"، این رویداد هنری را جزء طرح‌های موفق خواند و در این باره گفت: به نظر می‌رسد "بهارستان" جزء رویدادهای هنری موفقی است که طی این دو سال اخیر به اجرا درآمده است زیرا این طرح به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارد و در دسترس جامعه است.

وی افزود: قاعدتاً وقتی به نوروز نزدیک می‌شویم مردم در حال خانه تکانی ذهن‌های خود هستند و برای شروعی تازه در بهار خود را آماده می‌کنند چرا که بهار نوید بخش نشاط و شادمانی است لذا بنده به شخصه از هر حرکتی که در ارتباط با هنر باشد و در شهرها و حتی استان‌ها اجرا شود، استقبال می‌کنم.

این هنرمند پیشکسوت تصریح کرد: به عنوان یکی از کسانی که در عرصه هنر فعالیت می‌کنم، معتقدم که باید از اقداماتی که در این عرصه انجام می‌شود حمایت کنیم تا فعالیت‌ها رو به رشد بروند و جدی شوند، لذا اقداماتی چون سالانه "بهارستان" را رویدادی ارزنده می‌دانم.

اسکندری گسترده شدن سالانه "بهارستان" در دوره دوم را مثبت خواند و اظهار کرد: اینکه "بهارستان" امسال جنبه گسترده‌تری پیدا کرد، باعث خرسندی است ضمن اینکه بخش تخم مرغ‌های نوروزی این رویداد نیز از جمله بخش‌های موفق و مورد توجه مردم بود. البته به نظر می‌رسید که در این بخش کمیت کار بر کیفیت آن تأثیر گذاشته است لذا لازم است که بر کیفیت نیز تاکید بیشتری داشته باشیم اما در مجموع طرح بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: حضور جوانان هنرمند و دانشجویان رشته‌های مختلف هنری در "بهارستان" مایه خرسندی است زیرا برای این گروه زمینه کار ایجاد شده است؛ ضمن اینکه مردم نیز از طرح "بهارستان" به خوبی استقبال کردند. امیدوارم که در سال‌های بعدی شاهد افزایش کیفیت این بخش و تداوم آن باشیم.

این هنرمند نقاش تاکید بر ماندگاری آثار را از جمله نیازهای "بهارستان" خواند و گفت: شاید لازم باشد که از مواد ماندگارتری برای کارهای "بهارستان" بهره ببریم و تنها با نگاهی موقت به آن توجه نکنیم.

اسکندری افزود: به نظر من بسیار عالی می‌شود اگر از بین آثار "بهارستان" بخشی را نیز به شکلی به آثار ماندگار اختصاص دهیم و در سطح شهر ارائه کنیم، اما به هر صورت اجرای چنین طرح خوبی جای خسته نباشید و تشکر دارد.

فاطمه گودرزی: "بهارستان" تاثیرگذارترین طرح فرهنگی کشور است

فاطمه گودرزی بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ضمن حمایت از برگزاری دومین سالانه "بهارستان" درباره تاثیرات استفاده از آثار هنرمندان جوان در زیبا کردن چهره شهر گفت: به نظرم سالانه "بهارستان" یکی از بهترین و تاثیرگذاراترین طرح‌های فرهنگی و هنری است که باعث ایجاد ارتباط مردم با هنرهای کمتر شناخته شده‌ای مثل نقاشی دیواری، مجسمه و هنرهای محیطی می‌شود. این رویداد در دومین دوره خود نسبت به سال قبل گسترش بیشتری پیدا کرده و شهر چهره زیبا، شاد و هنری به خودش گرفته و باعث تغییر روحیه شهروندان شده است.

این بازیگر باسابقه با تاکید بر اهمیت حمایت از جوان‌های هنرمند افزود: جوان‌های هنرمند برای پویایی و پیشرفت در کارشان نیازمند حمایت مالی و معنوی هستند و سالانه "بهارستان" با حمایت‌های همه جانبه و انتخاب‌ شایسته‌ها برای حضور در این رویداد هنری در اصل پشتیبانی بسیار خوبی از جوان‌ها انجام داده است. اقدامی که باید منحصر به این سالانه نباشد و در سایر فصول و موقعیت‌های سال نیز مورد توجه قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری "بهارستان" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.