به گزارش هنر آنلاین به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، حبیب الله صادقی ضمن ابراز خرسندی از اجرای دومین دوره سالانه "بهارستان" به مناسبت نوروز در سطح شهر تهران در این باره گفت: با حضور "بهارستان" می‌توان گفت که ما اتفاقات خوبی را این روزها در سطح تهران شاهد هستیم و من به شخصه نقاشی‌های دیواری، کارهای حجمی و آثار خوبی را در سطح شهر دیدم که به لحاظ بصری بسیار زیباست و ذهن مخاطب را به خوبی مشغول می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر من با اجرای "بهارستان" شهر با احساسات هنری و فعالیت‌های مختلفی چون نقاشی، حجم، گرافیک و ... زنده می‌شود و نوعی رفتار کارآمد درون آن صورت می‌گیرد.

این هنرمند نقاش و گرافیست تصریح کرد: اینکه در این مدت هنرمندان جوان را حین انجام کار و مشغول نقاشی یا اجرای آثارشان داخل شهر می‌دیدم لذتبخش بود؛ زیرا این مساله جامعه را به سمتی سوق می‌دهد که باعث می‌شود مردم دلپذیر بودن هنر را درک کنند و این جای تشکر از مسئولان و فعالان "بهارستان" دارد.

صادقی با اشاره به اهمیت انتخاب آثار و توجه بیشتر به آثار نوآورانه گفت: به نظر من می‌توان در انتخاب آثار حرف‌های بدیع‌تری نیز بیان شود، البته این بدیهی است که برخی از کارها شکلی روتین دارند اما می‌توان این آثار را به شکلی نوآورانه‌تر انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در مورد جانمایی برخی از آثار نیز باید دقت عمل بیشتری انجام شود، مثلا برخی از آثار در محلی از پل‌ها نصب شده‌اند که ممکن بود، خطر آفرین شوند اما به صورت کلی من فکر می‌کنم که سالانه هنرهای شهری "بهارستان" کار بسیار زیبایی است.

این هنرمند تصریح کرد: به نظر در سالانه "بهارستان" کار ارزنده ای انجام شده که طی این مدت شهر را بسیار دچار تحول کرده است به نحوی که ذهن جامعه به سمت تناسب و زیبایی و نوع دیگر دیدن سوق یافته است.

"بهارستان" در پی ایجاد شور و نشاط در فضای شهری است

مسعود کرامتی بازیگر و کارگردان باسابقه سینما معتقد است؛ سالانه هنرهای شهری "بهارستان" یک رویداد مثبت هنری است که باید از آن و هنرمندانش حمایت کرد.

مسعود کرامتی بازیگر، کارگردان و مدرس سینما وتلویزیون با اشاره به برگزاری دومین سالانه هنرهای شهری "بهارستان" و تاثیرات زیباسازی معابر شهری در سال جدید بر روحیه و زندگی مردم گفت: هر نوع زیبایی در سطح شهری که رنگ‌های خاکستری و دودی درگوشه و کنارش دیده می‌شود، نوید به وجود آمدن فضایی سرزنده و گرم و با نشاط است. رنگ و نور به لحاظ روان شناختی تاثیرات مثبتی بر آدم‌ها دارد و باعث دور شدن آنها از خمودگی و افسردگی می‌شود. افسرگی معظلی است که در اغلب کلان شهرهای دنیا وجود دارد و روان‌شناسان با تهمیدات فردی و گروهی همواره سعی در از بین بردن آن دارند.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادهایی همچون "بهارستان" به صورت کارشناسی شده در پی ایجاد شور و نشاط در فضای شهری است که به نظرم موفق نیز عمل کرده است.

بازیگر "سفر به چزابه" ضمن اعلام حمایت‌اش از بها دادن به کار هرمندان جوان و مستعد مجسمه‌ساز، نقاش و سایر هنرها در عملی شدن رویداد "بهارستان" گفت: یکی از نقاط مثبت این طرح استفاده از هنر و فکر هنرمندان جوان و با استعداد است که برای انجام کارهای نو و خلاقانه انگیزه و علاقه زیادی دارند؛ برای همین جا دارد هر سال این رویداد هنری نسبت به سال قبل با قوت بیشتری اجرا شود.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری "بهارستان" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.