سرویس تجسمی هنرآنلاین: افشین باقری که قرار است آثارش با عنوان "مشیانه" در گالری سیحون به نمایش گذاشته شود به هنرآنلاین گفت: نقاشی‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید، همانند آثار گذشته من سمت و سویی اسطوره‌ای به خصوص با توجه به اسطوره‌های ایرانی دارد.

او ادامه داد: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه‌های قبلی و بنا بر همان پایبندی به اسطوره شکل گرفت با این تفاوت که در این نمایشگاه به زن در اسطوره ایرانی توجه کرده‌ام.

این هنرمند نقاش گفت: "مشیانه" در واقع اولین زنی است که در اسطوره‌ها از آن نامی به میان آمده است که در حقیقت همان "حوا" است و به عنوان اولین زن همواره از آن یاد می شود.

باقری گفت: من در مسیر کاری خود در واقع مدت‌ها درگیر مسئله انتقال قدرت از زنان به مردان بودم؛ زمانی که در دوران پیش از نوسنگی زن سالاری در جامعه وجود داشته است.

او گفت: در دوران نوسنگی به دلیل شرایط جامعه و بروز جنگ‌ها این نگاه زن سالارانه تغییر می‌کند و به سمت مرد سالاری می‌رود و من سعی بر آن داشتم که تنها این گذار را تصویری کنم هرچند که آثار به گونه‌ای است که می‌توان از آن برداشت‌های متنوع‌تری داشت.

3 (2)

این هنرمند نقاش گفت: من در این آثار از تکنیک رنگ و روغن استفاده کردم و دلیل آن این است که در هنگام پروسه اجرا از کار با رنگ و روغن لذت می‌برم و انتخاب این تکنیک دلیل دیگری نداشت.

باقری گفت در این نمایشگاه 10 اثر بر روی دیوار می‌رود که 6 عدد از آن در ابعاد بزرگ و 4 عدد آن کوچک هستند.

نمایشگاه آثار نقاشی افشین باقری با عنوان "مشیانه" جمعه 18 فروردین در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم ، شماره 11 افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.