سرویس تجسمی هنر آنلاین: کیانوش غریب‌پور هنرمند تصویرساز و عضو انجمن طراحان گرافیک ایران به هنرآنلاین گفت: سال 95 سال میانه‌ای بود، یعنی نه سال خوبی بود و نه سال بدی. در حقیقت سال 95 باید تمدید می‌شد تا اقدامات آغاز شده در آن به پایان برسند.

او ادامه داد: در بسیاری از فضاهای خصوصی و دوستانه که من از نزدیک شاهد آن بودم به هر جهت نوعی ناتمام ماندن و کامروا نشدن را تجربه کردیم.

این هنرمند تصویرساز گفت: متاسفانه بسیاری از استودیوهای طراحان گرافیک یا تعطیل شد و یا کوچک. از طرفی در عرصه تصویرسازی نیز مهم‌تر از هر نکته‌ای، ناشرها کمی دست به عصا عمل کردند و بیشتر فعالیت‌ها به سمت ترجمه رفت که بدون شک دردسرهای کمتری برای فعالان این حوزه دارد.

غریب‌پور گفت: به هر حال افراد بسیاری وارد حوزه نشر کتاب کودک شدند و شاید اگر فرصت بیشتری بود و سال 95 به نوعی ادامه پیدا می‌کرد بسیاری از پروژه‌های ناتمام به سرانجام می‌رسید که البته ما امیدواریم در سال 96 و با توجه به اوضاع اقتصادی و اجتماعی مناسب‌تر به سرانجام برسد.

او گفت: در سال 95 در حقیقت اتفاق‌هایی رخ داد که اساس آن و نتیجه آن را باید در سال 96 ببینیم. ما در سال 95 یکی از جدی‌ترین هفته‌های تصویرگری را در خانه هنرمندان ایران داشتیم و اعطای نشان آبان هم به نظر یکی از رخدادهای مهم در عرصه تصویرسازی بود.

این هنرمند گرافیست گفت: در حوزه گرافیک هم امسال دو رویداد خوب داشتیم، اما حوزه حرفه‌ای به غیر از برخی رخدادهای انفرادی آن گونه که باید سر حال نبود. از طرفی در حوزه زیباسازی شهر تهران، تحرکات جدی از سوی شهردار ی تهران اتفاق افتاد که نتیجه آن را در سالانه «بهارستان» در این روزها می‌بینید.

غریب‌پور گفت: در سال 96 من یک پروژه جدی نمایشگاهی خواهم داشت و از طرفی به عنوان مدیر هنری کار با یک مجموعه انتشاراتی را شروع کردم و امیدوارم که اتفاق‌های مناسبی هم در حوزه نشر رخ بدهد.