سرویس تجسمی هنر آنلاین: بهرام دبیری در سال 95 نمایشگاهی از طراحی‌های خود که مربوط به سال 63 بود را در گالری گلستان به نمایش گذاشت. نمایشگاهی که به نظر او به واسطه رخدادهای امروز خاورمیانه برپا شده بود و اعتراضی بود به وضعیت نامتعادل جهان و خشونت‌های عیان تروریسم جهانی.

او در گفتگو با هنرآنلاین اظهار داشت: در سال 95 اتفاق خاصی در حوزه هنرهای تجسمی رخ نداد و البته  پیش‌بینی هم نمی‌شود که اتفاق خاصی در این حوزه رخ بدهد؛ چرا که اتفاق هنری مربوط به یک دوران است  و اتفاق‌های روزانه و سالیانه نمی‌تواند مبنایی برای ارزشیابی این مسائل باشد.

این هنرمند عرصه تجسمی گفت: اتفاق بد امسال حادثه ساختمان پلاسکو بود که برای چندمین بار عدم مسئولیت‌پذیری عده‌ای را یادآوری کرد و از سویی جهنم گداخته‌ای که به واسطه بمب و انفجار در هر سویی از جهان به وجود آمده، موجب تلخ‌کامی‌هایی می‌شود.

دبیری گفت: نمایشگاه آثار من در گالری گلستان که مربوط به آثار سال 63 من بود هم بیانگر افزایش این اتفاقات بودند و به نظرم آمد که این طراحی‌ها باید دوباره به نمایش در بیاید.

او ادامه داد:من برای سال 96 برنامه خاصی ندارم اما همواره مشغول کار هستم و به موقع هم آثارم را به نمایش می‌گذارم. فرق بین یک استاد با نقاش این است که استاد می‌داند که می‌خواهد چه کاری انجام بدهد و نتیجه را هم می‌داند اما هنرمند کاری را که شروع می‌کند، نمی‌داند که سرانجام‌اش به کجا می‌رسد و به نظرم این همان نقطه خلاقیت است.

این هنرمند نقاش گفت: در حقیقت این سیر آفرینش است که نتیجه کار را مشخص می‌کند  و هیچ نتیجه‌‌ای از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد و آنچه که اتفاق می‌افتد به عنوان کار نهایی قابل عرضه است برای همین می‌گویم که برنامه‌هایم مشخص نیست.