سرویس تجسمی هنرآنلاین: محمدحسین عماد هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو با هنرآنلاین گفت: سال 95 برای من بسیار سال خوشایندی بود و من یکی از پرکارترین سال‌های خود را پشت سر گذاشتم.

او ادامه داد: خوشبختانه بیشتر این نمایشگاه‌ها انفرادی بود و من خوشبختانه در کنار همه این اتفاق‌ها به عنوان دبیر، جشنواره نفس را پیش بردم. از طرفی نمایشگاه انفرادی که در گالری امکان داشتم، هم در وجه طراحی و هم در وجه مجسمه‌سازی برای من اتفاق مهمی بود.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: در سال 96 هم بعد از جابه‌جایی که در کارگاهم داشتم مقدماتی را فراهم کردم که بتوانم کارهای جدید خود را شروع کنم که البته همه این آثار در مسیر همان آثار قبلی است با تفاوت‌هایی در جزئیات.

عماد گفت: مهم‌تر از هر چیزی خود پروسه خلق اثر هنری است که هنرمند را پیش می‌برد. فکرهایی که برای آینده دارم همه به گونه‌ای در نمایشگاه‌های قبلی من به نمایش در آمده است و همه در شکل، فرم و قالب‌هایی به وجود آمده که در کارهای بعدی هم همان روند را در پیش می‌گیرم.

او افزود: امیدوارم هم از نظر شکل و هم مفهوم و معنا، بتوانم فضاهای جدیدی را پیش روی خودم بگشایم و اتفاق‌هایی است که نمی‌دانم و این اتفاق‌ها هستند که در درون ما رخ می‌دهند و این آگاهی درونی در نهایت به شکل آثار هنری بروز پیدا می‌کند.

این هنرمند مجسمهساز گفت: نوروز برای بچه‌هاست. از طرفی نوروز بستگی به وضعیت مالی مردم دارد که چقدر دلچسب باشد اما در حقیقت تغییر مهم‌ترین رکن نوروز است که به عقیده من بزرگ‌ترین جذابیت آن هم هست و این که همه مردم در یک لحظه و یک ثانیه طعم تغییر را می‌چشند وضعیت متفاوتی را رقم می زند.

عماد گفت: این اتفاق که در درون همه ما رخ می‌دهد و به دنبال رفتن از یک موقعیت به موقعیت دیگر هستیم واقعیتی است که هنر هم به دنبال آن نکته است و نو شدن در روح افراد اتفاق می‌افتد.