به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛کانون نیومدیای موزه در زیر مجموعه‌های اجرایی، آموزشی و پژوهشی خود این جشنواره را که بر پایه مطالعات بینا رشته ای شامل بخش‌های متنوعی است برگزار خواهد کرد.

امیر راد - مدیر کانون نیومدیا موزه هنرهای معاصر تهران - درباره این رویداد هنری گفت: در سال‌های اخیر توجه به طیف‌های گسترده «اجرا» مورد توجه بسیاری از هنرمندان و دست اندرکاران قرارگرفته است ،اما همچنان تجربه‌ها و بسترهای اجرایی (زمان، مکان و نهاد) دچار پراکندگی است که این امر از سویی خود سبب گم‌گشتگی برخی مفاهیم و سوءبرداشت‌هایی در حوزه نظری می‌شود  و از سوی دیگر در حوزه عملی، تسلسل تجربی در تأثیر و تأثر میان آثار و هنرمندان را دچار وقفه می‌کند.

این مدیر هنری با اشاره به برخی از ویژگی‌های این جشنواره افزود: این جشنواره فرصتی است برای تمرکز بر نگاه‌های گونه‌گون به حوزه‌ی اجرا و مطالعات بینا رشته ای که شامل بخش‌های متفاوتی از جمله : اجراهای آلترناتیو، پرفورمنس‌آرت، ویدئو پرفورمنس، اجرای آنلاین و … ، که برخی از این بخش‌ها برای نخستین بار به فضای هنری ایران معرفی خواهند شد.همچنین بخش‌هایی از این جشنواره به صورت بین‌المللی به اجرا در خواهد آمد تا زمینه تبادل فرهنگی و هنری در این حوزه گشوده شود.

وی درباره زمان و مکان این رویداد گفت: زمان دقیق برگزاری این رویداد تا هنگامی که تعداد آثار نهایی مشخص نشوند معین نخواهد بود اما برنامه‌ریزی برای اواخر بهار و اوایل تابستان ۱۳۹۶ صورت گرفته است. مکان این رویداد هم بنا به تنوع بخش‌ها و نیازهای متفاوت اجراها غیر متمرکز خواهد بود و غالباً در مکان‌‌هایی غیر از موزه هنرهای معاصر تهران برنامه‌ریزی خواهد شد.

امیر راد در خصوص شرکت در این جشواره افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و ارسال طرح‌ها و آثار از روز ۲۷ اسفندماه و به صورت آنلاین خواهد بود. فرم ثبت‌نام جهت ارسال طرح و اثر در برخی از بخش‌ها در روز ۲۷ اسفندماه در وبسایت این جشنواره باز خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ فرصت دارند تا آثار و طرح‌های خود را ارسال کنند. طرح‌های دریافتی در بخش‌های گوناگون توسط هیئت داوران بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد. که در هر بخش یک اثر برگزیده خواهد شد که جایزه ویژه این جشنواره به نام «رادیکال زرین» را دریافت خواهد کرد و از برخی آثار برگزیده نیز تقدیر خواهد شد.

شایان ذکر است؛ داوران بخش‌های گوناگون این جشنواره عبارت‌اند از: نسیم احمدپور و آزاده گنجه ، الیاس امینیان، سعید بهنام، انریکو توماسلی، اصغر دشتی، امیر راد، مهدی صدر، رضا غیور و علی فیروزجنگ که در گروه‌های متفاوت برای هر بخش به داوری آثار خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان از روز ۲۷ اسفندماه با مراجعه به وبسایت‌ این جشنواره به آدرس‌های www.radicalperformance.ir و www.radicalp.ir می‌توانند اطلاعات تکمیلی را دریافت و آثار خود را ارسال نمایند.