به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این نمایشگاه که عصر دوشنبه شانزدهم اسفند با حضور و استقبال چشمگیر علاقمندان در نگارخانه " استاد فرشچیان " این مجموعه گشایش یافت مجموعه ای شامل بیش از 30 اثر نقاشیخط از 11 هنرمند این گروه هنری 17 نفره به نمایش گذاشته است.

محمد مهدی مرزبانی، عبدالله حاجی سیدحسن، یدالله تناور، عبدالله محمد بیگیان، امین اصفهانی زاده، محمدرضا جوادی نسب، حسین حبیبی، امیر شهبازی، افسانه آتش افروز و مریم غفاری زاده هنرمندانی هستند که زیر نظر مهدی کاوش؛ مدیریت این گروه هنری به ارائه آثار خود در این نمایشگاه پرداخته‌اند.

آثار عرضه شده در دو قالب نقاشیخط و کالیگرافی  و با تکنیک‌های مختلفی از اکرولیک، رنگ روغن، ترکیب مواد، گواش، رنگ‌های چاپ و پی وی سی، کار با فلز و اکسیداسیون بوده و در استقبال از نوروز و زایش و شکفتن طبیعت و روزگار، نگاه‌ها و رویکردهای خلاقه و نوآورانه هنرمندان جوان را به قابلیت‌های هنر نقاشیخط به معرض تماشا گذاشته است.

مهدی کاوش، هدف خود را برنامه ریزی درازمدت و شکل گیری بستری به منظور پوشش دادن به استعدادها، ایده‌ها و خلاقیت‌های هنری خارج از تقلید و تکرار و کپی کاری‌های متداول و کشف قابلیت‌های عظیم نقاشیخط –چه در تکنیک و چه در محتوا-  عنوان کرده است که پس از نقاشیخط، سراغ رشته‌ها و گرایش‌های دیگر هنرهای تجسمی خواهد رفت. این هنرمند در روز آغاز این نمایشگاه تاکید کرد: هدف خاصی را در نقاشیخط دنبال می‌کنیم. به افق‌هایی نظر داریم و می‌خواهیم با تداوم نمایشگاه‌ها در تهران و دیگر شهرها، دیدگاهی نو را در این هنر طراحی کنیم چرا که معتقدیم هم باید برای دیدگاهمان طرح داشته باشیم و هم در نوع و کیفیت اجرا و ارائه آثار.

این هنرمند که سابقه سال‌ها تدریس در دانشگاه‌های هنری و طراحی گرافیک در تمامی شاخه‌های آن از لوگو تا پوستر را در کارنامه دارد کتاب تازه ای از آثار خود را در دست انتشار دارد.

وی انگیزه این نمایشگاه را بازتاب بخشیدن به پیوند هنر نقاشیخط با طراوت و تحول هستی در بهار و انعکاس رنگ‌های زنده و پر طراوت و القاء حس شکوفایی و نوزایی فطرت حیات، چه در رنگ و چه در فرم دانسته است.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، علیرضا سعادتمند از هنرمندان گروه، در حضور هنرمندان و بازدید کنندگان به اجرای کمانچه پرداخت.  گفتنی است این نمایشگاه که بخشی از عواید حاصل از فروش آثار آن به حمایت از بیماران ام. اس تعلق می‌گیرد تا 24 اسفند به کار خود ادامه خواهد داد.