سرویس تجسمی هنرآنلاین: آزاده شولی که این روزها نمایشگاه "1+27 سرامیست " را در گالری شیرین برپا کرده است به هنرآنلاین گفت: من 13 سال است که کلاس‌های آموزشی را در حوزه سرامیک برگزار می‌کنم و این افرادی که در این نمایشگاه آثارشان ارائه شده است افرادی هستند که در این مدت در این کلاس‌ها حضور داشتند و فنون سرامیک را آموخته‌اند.

او ادامه داد: ما در سال 91 ، زمانی که گالری شیرین در ولنجک دایر بود نمایشگاهی این چنین برگزار کردیم اما تعداد حاضرین در آن نمایشگاه 10 نفر بودند و در این نمایشگاه تعداد آن ها به 27 نفر رسیده است.

این هنرمند سرامیست گفت: پروسه شکل‌گیری این نمایشگاه شکل کارگاهی دارد و هنرمندان از صفر تا صد خلق یک اثر هنری را خودشان در دست دارند.

32a9f43eff59f1f38014db9b3f7497d3

شولی گفت: ما در این کارگاه‌ها درباره ایده‌ها و مفاهیم با یکدیگر صحبت می‌کردیم و بعد راجع به نحوه و تکنیک‌های چگونگی اثر به بحث و گفتگو می‌پرداختیم و در طول یکسال این افراد بر روی این آثار کار کردند.

او افزود: علیرغم این که ایده‌های این آثار همگی با خود هنرمندان بود اما ما در شکل و وجهی تعاملی درباره این که چگونه می‌توانند راه مناسب‌تری را برای خلق اثر انتخاب کنند با یکدیگر کنکاش می‌کردیم  و من درباره این که قالب‌گیری کنند، ریخته‌گری کنند یا غیره که بتوانند زودتر و سریع‌تر به اثر مورد نظرشان دست پیدا کنند با این افراد صحبت می‌کردم.

این هنرمند سرامیست گفت: بعد از نمایشگاه "هزار و یک بشقاب" من نمایشگاهی دیگری را هم کیوریت کردم و این درواقع سومین نمایشگاه امسال است که به نظرم می‌تواند کمکی به عرصه سرامیک باشد.

شولی گفت: هنر سرامیک در میان گالری‌دارها، مجموعه‌داران و دیگران محجور مانده است و برای بسیاری از آرتیست‌ها چه کسانی که اختصاصا سرامیک کار می‌کنند و چه هنرمندانی که گاهی تجربه‌هایی را در این عرصه شکل می‌دهند سخت است که بتوانند نمایشگاهی برپا کنند و به آن‌ها توجهی نمی‌شود.

او اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه‌ها به فهم این مسئله که سرامیک رسانه مناسبی برای انتقال افکار و مفاهیم به مخاطب است، کمک می‌کند و موجب تغییر این نگرش در میان مردم، گالری‌دارها و مجموعه‌داران می‌شود که دیگر به سرامیک به عنوان جسمی شکننده نگاه نکنند.

c0fc707fb65ca50877b0e65d80edb84b

نمایشگاه آثار سرامیک آزاده شولی و 27 هنرمند دیگر در این حوزه با عنوان "۱+۲۷ سرامیست" با ارائه آثاری از پروانه اسلامی، گلی انتظاری، سمیه ایل‌بیگی، الناز بهبودی، علیرضا بی‌پروا، مریم پارسازاده، شاهد تابش‌اکبری، غزاله تاج، گلناز تاجیک، مهدی تقی‌خانی، فرحناز تیز دست، نادیا حسن‌زاده، مرجان حسینی، سمیرا حیدر بیگی، رزیتا دارای جامه، الهام دلاوری، آسمان دهقان، زهرا رفیعی، پوپک رهنمون، لیلا شوقی، شهره شیخی، سارا عباسپور، مریم کریمی‌اقدم، فرزین کواجی، مائده محمدیان امیری، شکوفه میری و ملیحه ورچه از 6 تا 11 اسفند در گالری شیرین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13، شماره 55، گالری شیرین مراجعه کنند.