سرویس تجسمی هنر آنلاین : مریم رونقی از اعضای موزه گرافیک ایران به هنرآنلاین گفت: نمایشگاه "گرافیک ایران(1)" با نگاهی متفاوت به آثار طراحان گرافیک دهه­‌های ۲۰ و ۳۰ خورشیدی در موزه گرافیک ایران برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برگی از تاریخ معاصر ایران، روایت‌گر دهه­‌های ۲۰ و ۳۰ خورشیدی است که نه در قالب نوشتار بلکه با تصاویری خلق شده توسط طراحان گرافیک آن دوران، در موزه گرافیک ایران به نمایش گذاشته می­‌شود.

این هنرمند گرافیست گفت: این نمایشگاه مجموعه‌­ای ا­ست از پوسترها، نشانه‌ها، آگهی‌های تبلیغاتی، جلد کتاب‌ها، تجهیزات ساخت اولین تصاویر متحرک در ایران و آرت‌ورک‌هایی به جا مانده از این دو دهه­‌ که طی سال­‌ها در آرشیو موزه گرافیک ایران گردآوری شده که به نمایش گذاشته می‌شود.

رونقی گفت: این آثار در کنار شرح رویدادهای تاریخی آن دوران در عرصه‌های مختلفِ فرهنگ، سیاست و اقتصاد، روایتگر نوع امکانات، سلایق و دانش ، پیشگامانِ طراحی گرافیک ایران است.

این نمایشگاه روز پنجشنبه 28 بهمن‌ماه در "موزه گرافیک ایران" واقع در محوطه پارک پلیس به نشانی بزرگراه شهیدبابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید شمالی، گشایش می‌یابد.