به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره حرکت، نخستین دوره از جشنواره هنری حرکت که به همت گروه تولیدی ایران خودرو برگزار شده است، با اتمام داوری‌ها برگزیدکان خود را شناخت.

"خودروسازی موتور محرک صنعت"، "دیپلماسی صنعتی ایران خودرو "تعامل با خودروسازان معتبر جهانی" و "چرا ایران؟ چرا ایران خودرو؟" موضوعات مطرح شده برای بخش طراحی پوستر در نظر گرفته شده و موضوع مسابقه کاریکاتور نیز "فرهنگ رانندگی" بود. در فراخوان این جشنواره سه موضوع" ایران خودرو؛ همسفر خانواده ایرانی"، "ایران خودرو؛ کار و زندگی"،  "ایران خودرو؛ از دیروز تا امروز" برای هنرمندان عکاس در نظر گرفته شده بود.

سیف‌الله صمدیان، مسعود زنده‌روح کرمانی و یدالله ولی‌زاده سه داور بخش مسابقه عکس، کامبیز درمبخش، جواد علیزاده، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و علیرضا کریمی‌مقدم چهار داور بخش مسابقه کاریکاتور و ابراهیم حقیقی، علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی و مرتضی آکوچکیان سه داور بخش مسابقه پوستر جشنواره حرکت هستند که آثار رسیده به این جشنواره را انتخاب و داوری کردند.

در این جشنواره نزدیک به 800 اثر از 350 هنرمند به دبیرخانه رسید که از میان این آثار 92 اثر به نمایشگاه راه یافت. از میان این آثار 42 کاریکاتور، 5 پوستر و 45 قطعه عکس برای نمایش در نمایشگاه و چاپ در کتاب جشنواره انخاب شدند.

در بخش عکس به ترتیب جاوید خدمتی از  اردبیل، مهدی ساعت‎ساز از  تهران و محمدجواد عباسی از قم نفرات اول تا سوم و   مرتضی امین‌الرعایایی از خراسان رضوی و  امیر عنایتی از خراسان رضوی شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش کاریکانور احسان گنجی از کهگیلویه و بویر احمد، امیر دهقان از تهران و پژمان علیپور از آدربایجان غربی به ترتسیب نفرات اول تا سوم جشنواره شدند. در بخش پوستر داوران جشنواره هیچ اثری را مستحق دریافت جایزه ندانستند.

زمان برگزاری نمایشگاه 24 و 25 بهمن و همزمان با همایش بین‌المللی صنعت خودرو در سالن همایش‌های برج میلاد خواهد بود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 86072602 تماس بگیرند.