به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه که روز جمعه ۱۵ بهمن در گالری هپتا گشایش می‌یابد، مجموعه‌ای از ۱۲ اثر شایسته‌پور است که اکثراً از مجموعه کارهای "سیاه و سفید" او برگزیده شده‌اند و دارای سبک اکپرسیونیسم انتزاعی‌اند.

شایسته‌پور درباره کارهایش می‌گوید: "آنچه در هنر در پی آنم رسیدن به شناخت از مسیر ناشناخته‌هاست. در این مسیر یاریم کرده‌اند و به صورت شعر یا نقاشی به جست‌وجوی ناشناخته برآمده‌ام". او در استیتمنت نمایشگاه چنین نوشته است:

"کاشتنی‌های روحم را ببین

همه رستنی‌های جان من است

که ضیافت رنگ گرفته‌اند در ملکوت عشق

در سرزمینی که دوستش می‌دارم تا معنای زندگی و یافته‌هایم را بسپارم وبروم"

ایرج شایسته‌پور فارغ‌التحصیل دانشکده گوتینگن آلمان است که در سال 1970 به سرزمین خود ایران باز می‌گردد و ‏اولین مجموعه شعر خود را به نام "آوازهای خسته پرواز" در سال 1980 به چاپ می‌رساند و کتاب دومش را نیز در ‏سال 1983 با نام "با یاد بادهای جوان" منتشر می‌کند. از او دو مجموعه شعر به نام "سپیده دلتنگی" ‏و "اوقات شاعرانه" و همچنین سلسله مقالاتی در رابطه با هنر در دست انتشار است.

در کنار عشق به ادبیات، روح و جان ماجراجو و ناآرام او در سفرهای مختلف و جست‌وجوی ناشناخته‌ها او را از اروپا به آفریقا و سپس به آمریکا و زندگی و آشنایی با قبایل سرخ‌پوستان کشانید. نقاشی‌های او جست‌وجویی است در وادی ناشناخته‌ها، که به وادی بوم و رنگ راه یافته‌اند و بیننده را به جست‌وجوی خویش دعوت می‌کنند. نمایشگاه‌ها و ورک شاپ‌های متعددی از او در در کشورهایی چون ایتالیا، انگلیس، لهستان، آمریکا، هند و امارات متحده عربی برگزار شده است. سبک اکپرسیونیسم انتزاعی منحصر به فرد او تحسین‌کنندگان و مشتاقان بسیاری در سراسر دنیا داشته است. مجموعه‌ای که این جمعه در هپتا به نمایش گذاشته می‌شود شامل کارهای سیاه و سفید اوست، که کارهایی بدیع و دیدنی را ساخته است.

افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه ۱۵ بهمن ماه خواهد بود و تا چهارشنبه ۲۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

گالری هپتا در خیابان ایرانشهر، روبروی پارک‌ هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، پلاک ٣ واقع شده است و همه روزه از ساعت ١٦ تا ٢٠ پذیراى علاقه‌مندان است.