به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هنرستان هنرهای زیبای پسران؛ روز دوشنبه ٤ بهمن ماه در هفتاد و ششمین سالروز تولد قباد شیوا استاد گرافیک و طراحی ایران، جشن تولد این استاد با حضور احسان آقایی مدیر هنرستان، احمد رؤیایی مدیر سابق هنرستان، اساتید، جمعی از فارغ التحصیلان و هنرجویان در سالن اجتماعات جلیل ضیاءپور این هنرستان برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم کلیپ کوتاهی از فعالیت‌های و زندگینامه این استاد پیشکسوت برای حاضرین پخش گردید و سپس مراسم تولد استاد با همراهی مدیر و اساتید هنرستان برگزار و قباد شیوا شمع هفتاد و ششمین سالروز تولد خود را خاموش کرد.

سپس شیوا در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از مدیر و هنرجویان بابت برگزاری این مراسم به هنرجویان توصیه کرد قدر حضور و تحصیل در این هنرستان قدیمی و پرورش دهنده اساتید بزرگ عرصه تجسمی ایران را دانسته و در راه کسب علم و هنر از هیچ کوشش و تجربه ای دریغ نورزند.

وی همچنین اضافه کرد: من خودم در این هنرستان درس نخواندم و برای اولین بار به محیط این هنرستان وارد شده‌ام، اما برای همین بار اول نیز بسیار شیفته این فضا و شوق و ذوق هنرجویان برای یادگیری هنر شدم.

این استاد برجسته در پایان سخنان خود نیز اشاره کوتاهی به راهی که طی بیش از نیم قرن در عرصه هنر پیموده است، داشته و به سؤالات هنرجویان در خصوص خود و رشته گرافیک نیز پاسخ گفت.

قباد شیوا متولد سال ١٣١٩شهر همدان است و بیش از ٥٠سال در عرصه گرافیک، طراحی پوستر و آرم فعالیت حرفه‌ای داشته است. وی عضو هیأت مۆسس انجمن طراحان گرافیک و مۆسس مدرسه طراحی قباد شیواست و تاکنون بیش از ٥٠٠پوستر از آثار وی به چاپ رسیده است.

او دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا است و در سال ١٣٤٥ فارغ‌التحصیل شد. پس از سال‌ها تجربهء عملی در زمینهء گرافیک فوق لیسانس خود را از دانشگاه pratt شهر نیویورک در سال ١٣٥٩ اخذ کرد.

در طی چندین دهه فعالیت هنری  با خلق آثار بدیع توانست به نوعی گرافیک با ویژگی ایرانی دست یابد و آن را به دنیا معرفی کند، به دلیل همین ویژگی برخی از آثارش در موزه‌های مختلف جهان و مجموعه‌داران بین‌المللی جای گرفته است.

از فعالیت‌های جنبی او تأسیس بخش گرافیک در صدا و سیمای ایران در سال ١٣٤٧، راه‌اندازی بخش گرافیک انتشارات سروش در سال ١٣٥٠ است. او از مۆسسین انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، پایه‌گذار و برنامه‌ریز اولین دوسالانه پوستر تهران است. از دیگر فعالیت‌های او آموزش هنر گرافیک در دانشکده‌های معتبر تهران از سال ١٣٥٥ تا به حال است.

او در طول سال‌ها تحصیل و کار حرفه‌ای آثار خود را در زمینه نقاشی، عکاسی و به‌خصوص گرافیک در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله انگلستان، فرانسه،آمریکا به تماشا گذاشته است. آثار او بارها در نشریات جهانی انتخاب و چاپ شده‌اند.