به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه گزیده‌ای از آثار زنده‌یاد محمد رفیع ضیایی، به همراه عکس‌ها و اسنادی از او، به عنوان بخش جنبی شصتمین نشست پژوهشی هنر از 30 دی تا 8 بهمن-  زادروز او - در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

در این نمایشگاه طرح ها، کاریکاتورهای او، نقاشی‌ها، عکس‌ها و اسنادی از کار و زندگی او برای مخاطبان به نمایش در آمده است.

محمدرفیع ضیایی، کاریکاتوریست، پژوهشگر، نویسنده و طنز پرداز متولد هشتم بهمن سال 1327 در اَوَز لارستان استان فارس از سال 1360 همکاری خود را با نشریات طنز و فکاهی آغاز کرد. از جمله ی این نشریات می توان به: کارتون، هزارقصه، فکاهیون، خورجین، گل آقا، کیهان کاریکاتور اشاره کرد. کاریکاتورهای او برای دوستداران نشریات طنز و فکاهی آشناست. ضیایی در برگزاری مسابقات و نمایشگاه ها و همایشهای بین المللی و داخلی کاریکاتور در ایران همکاری داشت. وی مقالات فراوانی در زمینه تحلیل و تاریخ کاریکاتور ایران و جهان برای نشریات نگاشت و نیز کتاب ارزشمند دوجلدی او؛ "پرونده کاریکاتور" که در انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید در بردارنده مجموعه ای کم نظیر از تعاریف، تاریخچه و تحلیل کاریکاتور ایران و جهان است.

نشست پژوهشی نقد و بررسی کارنامه زنده یاد محمد رفیع ضیایی از سوی سازمان زیباسازی تهران و نشریه تندیس با همکاری خانه هنرمندان ایران و انجمن تصویرگران، جمعه 8 بهمن ساعت 16 با حضور رویا صدر، فرهاد حسن زاده، اسماعیل عباسی و امیر سقراطی برگزار می شود.