سرویس تجسمی هنرآنلاین: وجوه شخصیتی و توانایی‌ها و خلاقیت‌های خاص برخی از آدم‌ها، گویی در میان بسیاری تبحرهای آنان مغفول مانده و اغلب کم دیده می‌شود و یا اصلا دیده نمی‌شود. منظورم به کسی همچون بهرام کلهرنیا است. مردی که لباس‌های فاخر بسیاری از معارف و هنرها براندامش برازنده و شایسته نمود و جلوه می‌کند و هیچ خلعتی از فرهنگ و دانایی و هنر ایرانی برتنش زار نمی‌زند.

مردی دانا و به معنای قدیم حکیم، فنان، سخنور، معلم و مجری توانا در محافل بزرگ و رسانه‌های جمعی دارای قلم و بیانی شیوا که واژگان همچون بردگان رام ذهن پردازش‌گر شیرین گفتار اویند و صاحب ایده و فکر و نظر در عرصه مدیریت‌های کلان و تاثیرگذار در هنر معاصر ایران.

... اما این بار بهرام کلهرنیا در خلعتی دیگر و در شمایلی حیرت‌انگیز بر صحنه زندگانی‌اش ظاهر می‌شود؛ کلهرنیا به مثابه یک طراح قدر و توانا. با آثاری شگرف در ابعادی نه چندان مرسوم ومعمول. این بار پیکره‌ساز ماهر هم روزگارمان مجموعه طراحی‌های غیر عرفش را که نه من و نه خیلی‌ها ندیده بودیم و از وجودشان بی‌خبر بودیم در گالری آ  تهران در معرض نگاه می‌گذارد. قدرت دست در طراحی، درگیر کردن مخاطب با ترکیب‌بندی‌های بغایت تاثیرگذار و بهت‌انگیز و مضامینی که میان اسطوره‌های کهن و شمایل‌های قدرتمند معاصر در تلاش القای مفهومی نو در بیانی هنرمندانه است.

کلهرنیا الماسی تیز و بسیار چند وجهی است. او را و شخصیت و تکوین کاراکتر هنری‌اش را نمی‌توان به یک‌باره باز شناخت. هنرمندی به شدت چند لایه همچون اسلاف ایرانی‌اش و مردی که آرام و قرار ندارد. اگرچه با محاسن سپیدگون‌اش اصرار بر سپری شدن ایام را به ما گوشزد می‌کند اما نیروی خلاقه و شور و هیجان و امید او یه جوان‌ترها پهلو می‌زند و با تواضع مثال زدنی‌اش آرام و معلم‌وار نقصانی در عرصه هنرهای تجسمی معاصر ایران را به رخ می‌کشد.

طراحی! او با تمام وجودش در گالری  آ از غربت مداد و عزلت سیاهی و خاکستری‌ها و ارزش مغفول مانده طراحی به عنوان فصل مشترک و عنصر پایه و اصلی بسیاری هنرهای دیداری تذکر می‌دهد. گالری آ فرصتی برای شنیدن و دیدن او و آثارش است.

57418590

لازم به یادآوری است؛ نمایشگاه طراحی‌های بهرام کلهرنیا با عنوان "سهم شک" روز جمعه اول بهمن ماه در گالری آ  واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی ) کوچه ارشد، شماره 7 افتتاح می‌شود و تا 22 دی ماه میزبان علاقمندان به هنر است.