سرویس تجسمی هنر آنلاین: عبدالله مقدسی هنرمند نقاش ایرانی که قرار است آثارش در شهر کازان روسیه به نمایش در بیاید به هنرآنلاین گفت: 23 اثر از نقاشی‌خط‌های من  از 20 تا 28 ژانویه (1 تا 9 بهمن‌ماه) در مرکز گالری شهر کازان تاتارستان روسیه به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: در این نقاشی‌ها من از انحنای حروف استفاده کردم و خطوط در این نقاشی‌ها بیشتر به سمت تکنیک سیاه مشق حرکت کرده است و شکل تجریدی به خود گرفته است .

این هنرمند نقاش گفت: این خطوط در واقع از لحاظ فرمی متناسب با فضای نقاشی شکل گرفته است. البته در بخشی از آثار هم به سمت نوعی برداشت آزاد از خطوط اسلامی کوفی رفته‌ام.

 

photo_2017-01-16_10-05-34

 

مقدسی گفت: در بخشی از این آثار به سمت نوشتارهایی از آیات قرآن و "بسم الله الرحمن الرحیم" حرکت کرده‌ام  اما تک مصرع و غزل‌هایی از حافظ و مولانا هم وجود دارد.

وی اظهار داشت: بر اساس تحقیقاتی که ما صورت دادیم و از آن جایی که 50 درصد مردم کازان مسلمان هستند به نظر می‌آمد که نمایش این آثار با هویت ایرانی _ اسلامی که دارند در این شهر موفق باشد و خوشبختانه مجامع فرهنگی این شهر و به خصوص دانشگاه‌ها و مراکز دینی آن از این نمایشگاه استقبال کردند.

photo_2017-01-16_10-05-39

این هنرمند نقاش گفت: قرار است در کنار این نمایشگاه ، ورکشاپی هم در همین زمینه و با حضور بیش از 200 هنرجو در دانشگاه هنر شهر کازان برگزار شود.