سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی سروناز سلطانی، عصر شنبه ٢٥ دی ماه ١٣٩٥ در نگارخانه مجموعه باغ موزه قصر تهران با حضور هنرمندان و علاقمندان افتتاح شد.

سلطانی کارشناس نقاشی است و با یک دهه فعالیت و حضور در عرصه هنرهای تجسمی، جوایز متعددی از جمله مقام نخست جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان را در کارنامه هنری خود دارد.

او از اعضای مرکز توسعه هنرهای تجسمی و انجمن طراحان لباس است و در رویداد سراسری "پرتره‌نگاری چهره‌های  برجسته سینما و تئاتر ایران"، یکی از اعضاء هیئت انتخاب نهایی آثار بوده است.

این نمایشگاه که "تمام ناتمام من" نام دارد آثار انتزاعی مربوط به سه دوره حرفه‌ای و کاری این هنرمند است. در این آثار هنرمند تلاش کرده عناصر تشکیل دهنده آثارش را با دیدگاهی متفاوت به وجود آورده و به بحث خودشناسی و کنکاش‌های آزادانه در دنیای ناخودآگاه خویش بپردازد و آن را به تصویر بکشد. سلطانی با دو شیوه متفاوت به بیان ذهنیات ناشناخته و پنهانی که در ناخودآگاه او به صورت ناملموس وجود دارد پرداخته است. استفاده از رنگ‌های تخت و پرهیز از برجسته‌سازی بیانگر فضای ذهنی است که او دنبال می‌کند.

در این نمایشگاه ١٥ اثر در ابعاد مختلف به نمایش در آمده و تکنیک تمامی آثار اکریلیک و رنگ روغن بر بوم نقاشی است. در کارهای او خط و سطوح رنگی در کنار هم قرار گرفته و با یکدیگر ادغام شدند.

3 (3)

این هنرمند در توضیح آثار و فلسفه کاری‌اش به روابط عمومی باغ موزه قصر گفت: گاهی عناصری در ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد که به شخصه از وجود آنها بی خبریم، باور این مساله مرا بر آن داشت که ذهنم را آزاد کنم و خودم را به دست ناخودآگاه بسپارم. در مرحله ی نخست برخورد با این آثار، مخاطب پیام مشخصی را دریافت نمی کند بلکه در نقاشی هایم، مخاطب را به درون فضاهای شخصی ذهنم دعوت می کنم. این آثار بیانگر ادوار مختلفی از زندگی من است و تلاش کرده ام که از هر دوره از نقاشی هایم به نوعی بخشی از درون خودم، که شاید واژگان قادر به بیان آنها نباشند را به تصویر بکشم. بر این باور هستم که درساختار هر فرهنگ، اشکال متفاوتی از خودشناسی وجود دارد که معیارهایی را در مسائل روانشناختی تعیین می کند. برهمین اساس هر فرهنگی شیوه ی خاص خود را در خودشناسی دارد. فضاهای ذهنی برای من مانند معمایی است ناتمام و گاهی پرسه زدن در ضمیر ناخودآگاه ذهن، دنیایی را میسازد که فقط مختص به یک فرد است و این تنها جاییست که چهارچوبها در هم میشکنند و سورئال فردی آغاز می شود. تمام ناتمام من کنکاشی است در دنیای ناشناخته هایم.

این نمایشگاه به مدت یک هفته ادامه دارد و علاقمندان میتوانند تا پایان روز ٣٠ دیماه از ساعت ١٦ تا ١٩ از آثار دیدن کنند.