به گزارش هنرآنلاین، وحید شالی‌امینی عضوهیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است که دکترایش را از دانشگاه سوربن پاریس دریافت کرده است.

آثار شالی امینی پیش‌تر در چند نمایشگاه گروهى شرکت داشته‌اند و این اولین نمایشگاه انفرادى اوست که در گالرى هپتا برگزار مى‌گردد. حفظ هنر به رغم بهره‌مندی از دستاوردهای مدرن، دغدغه اصلی او در نمایشگاه "بتن‌بافت" است. سلیقه و نگاه معمارانه او او را به انتخاب "بتن" به‌عنوان ماده اصلی کارهایش رهنمون شده است. او در این نمایشگاه حجم‌هایی از بتن ساخته که به نوعی محافظی برای هنر اصیل فرش یا اِلمان‌های آشنای به جای مانده از گذشته محسوب می‌شوند. نوآوری دیگر او در این نمایشگاه دعوت از بینندگان آثار به لمس و حس کردن اثر هنری ارائه شده است.

در استیتمنت نمایشگاه چنین آمد است:

"شده‌ام سپند حُسنت

وطنم میان آتش

چو ز تیر توست بنده ،

بکشد کمان آتش

غم عشق آتشینت

چو درخت کرد خشکم

چو درخت خشک گردد

نبود جز آنِ آتش

سحری صَلای عشقت

بشنید گوش جانم

که درآ در آتشِ ما

بِجَه از جهان آتش" مولانا

آتش امروز ما، حفظ میراث‌های ماندگارمان است، که با سهل‌اندیشی و سودمحوری در حال اضمحلال هستند. یکی از آن میراث‌ها فرش چشم آرای ایرانی است که به جای رسیدن به ثبت جهانی، توسط اقوام دیگر گرته‌برداری شده و بافته و به خانه نخستینش باز فرستاده می‌شود.  این نمایشگاه راویِ دو حکایت است :

حکایت "قاب کردن فرش" به جای "زیر پا نهادن" آن است و مشاهده اینکه وقتی به موتیف‌های فرش دقت بیشتری کنیم تازه زیبایی آن‌ها را کشف می‌کنیم و تلفیق آن با مصالحی غریب چون بتُن، نیز استعاره‌ای از غریب افتادن این دستبافت‌های چشم‌نواز در قالبی معاصر با انگاره‌های نامانوسش است.

حکایت دیگر این نمایشگاه برانگیختن حس لامسه مخاطبِ اثر است؛ بر خلاف دیگر نمایشگاه‌ها که بازدیدکننده را از لمسِ اثر بر حذر می‌دارند این نمایشگاه تمنای لمس اثر و حس کردنِ تفاوتِ سختی بتن، سردی فولاد و نرمی فرش را دارد. چنان‌چه آدرنو می‌انگارد "اثری اثر هنری است که مخاطب خود را  عضوی از آن اثر احساس کند".

نمایشگاه "بتن‌بافت" روز جمعه 24 دی ساعت 16 گشایش می‌یابد و تا چهارشنبه 6 بهمن هر روز (به غیر از پنجشنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 برقرار است. گالری هپتا در ایرانشهر، روبروی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره 3 واقع است.