به گزارش هنرآنلاین، مصطفی دمیرچی (داچی) یکی از برگزیدگان ششمین دوسالانه نقاشی معاصر ایران که هم اکنون اثرش در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود. سال گذشته پس از یک دهه وقفه، نمایشگاه "آفرینش حوا" را در گالری شیرین برگزار کرد و این روزها قصد دارد تا جدیدترین نمایشگاه خود با عنوان "مرگ لوکس" را برپا کند.

دمیرچی در مورد این نمایشگاه گفت: در فرهنگ ایرانی همواره موضوع مرگ یکی از پرقدرت‌ترین مسائلی است که می‌توان از کهن الگوهای ایرانی آن را دریافت. فرهنگ سوگ در ایران کهن، در زبان، ادبیات، موسیقی، هنرهای نمایشی و تجسمی بازمانده از تاریخ گذشته ایران همواره حضوری جدی دارد. بر همین اساس من موضوع مرگ را برای مجموعه جدید آثارم انتخاب کردم.

این هنرمند باسابقه و شناخته شده کشور افزود: البته این مسئله تنها موضوع این مجموعه نیست، زیرا رویکرد این آثار نوعی انتقاد به دنیای معاصر و موضوع لوکس‌گرایی را نیز در خود مستتر دارد.

دمیرچی درباره این آثار توضیح داد: سبک کاری من کاملاً شخصی و نوعی شیوه اکسپرسیو است. همین شخصی بودن آثار تاکنون جذاب بوده و باعث شده آثارم آنقدر شخصی باشد که نیازی به امضا نداشته باشد. همواره آنطور که دلم خواسته نقاشی کردم و تا یک چیز را کاملاً درک نکرده باشم آن را اجرا نمی‌کنم و تأثیر این موضوع در رنگ‌ها و خط‌های من دیده می‌شود.

این هنرمند شناخته شده کشور که با نمایشگاه "آفرینش حوا" موضوع استفاده از متریال‌های کمتر استفاده شده در هنر را  مطرح کرد، درباره تکنیک آثار "مرگ لوکس" توضیح داد: به نقاشی با متریال‌های جدید و دست‌ساز بسیار اعتقاد دارم و در نمایشگاه قبلی‌ام نیز از رنگ‌های ارگانیک استفاده کردم. در مجموعه "مرگ لوکس" بخاطر نوع بیانگرایی که از رنگ می‌خواستم به استفاده از رنگ‌های صنعتی روی آوردم و برای آثار مجموعه "مرگ لوکس" از رنگ اتومبیل "پورشه" استفاده کردم. رنگی که خود بیانگر موضوع لوکس بودن است.

دمیرچی درباره زمان و مکان برپایی این رویداد گفت: من معمولاً زمان پایانی سال شمسی و اوایل سال میلادی را برای نمایشگاهم انتخاب می‌کنم چون زمان مناسبی برای عرضه آثار هنری است همانطور که می‌دانید حراج‌های بین‌المللی نیز همین رویه را دارند. درباره مکان نمایش برای مجموعه "مرگ لوکس" قصد دارم به خاطر نوع نگرشی که به مسئله لوکس بودن این آثار دارم. این مجموعه را در یک هتل به نمایش بگذارم تا موضوع، تکنیک و عرضه این آثار از یک روند برخوردار باشد.