سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی تحت عنوان "این نیز بگذرد" که نمایش بخشی از آثار کالیگرافی و نقاشی‌های علیرضا مجابی (م.آذرفر) شاعر، نقاش، کالیگرافیست و پژوهشگر هنر مدرن است، جمعه 17 دی ماه در گالری ممیز خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.

این هنرمند که برای اولین بار پرفورمنسی بینامتنی و پژوهشی را در سال 92 در موزه هنرهای معاصر تهران در مقابل دیدگان بیش از سه هزار نفر با آفرینش بداهه‌ساز پیانو ارائه کرد و پس از آن نیز خراداد 94 پرفورمنس دیگری را با عنوان "رنگ آهنگ 2" که دوئت بداهه‌ای بین خلق نقاشی و خلق بداهه موسیقی تار ایرانی بود را با همکاری کیوان ساکت در تالار وحدت اجرا کرد، این بار قرار است این دو اثر را که در این پرفورمنس‌ها آفریده شده بود، برای اولین بار در قالب نمایشگاهی تحت  عنوان "این نیز بگذرد"  در معرض دید عموم  قرار دهد.

مجابی درباره برپایی این نمایشگاه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این آثار در سه بخش ارائه می‌شود که یک بخش آن مربوط به  نقاشی‌های من در ادامه همان روند سابق کارهایم در فضای آبستره و اکسپرسیونیسم انتزاعی است که تمامی آن آثار با اکریلک در ابعاد متنوع و بزرگ به نمایش درمی‌آید.

او ادامه داد: همچنین دو بخش دیگر نمایشگاه مربوط به کالیگرافی‌های من است که یک بخش آن تلفیقی از نقاشی و کالیگرافی است که برای اولین بار در این نمایشگاه معرفی خواهم کرد و این آثار در واقع به نوعی در راستای رونمایی از شیوه جدیدی است که در خط به آن رسیده‌ام.

این هنرمند خاطرنشان کرد: تمام آثار کالیگرافی من نیز الهام گرفته از شعر شاعران معاصر ایران از  جمله سهراب سپهری، احمدشاملو، شمس لنگرودی، سیدعلی صالحی و ... است.

photo_2017-01-02_11-13-35

این نمایشگاه جمعه ۱۷ دی‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگ و هنر در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان فرصت، باغ هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد و تا 26 دی  ماه در این  گالری برپا خواهد بود.