به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده هنر، پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر "سلسله درس‌گفتارهای تخصصی نظریه و نقد هنر" را با حضور صاحب نظران و متخصصان حوزه‌های هنر و علوم انسانی برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این درسگفتارها بررسی گام به گام مسائل مهم حوزه نظریه، فرانقد و نقد هنر، تبیین پارادایم‌ها و رویکردهای نظریه و نقد در هنر، و بازاندیشی مفاهیم و چالش‌های معطوف به این حوزه از مطالعات نظری هنر است. در هر نشست پس از ارائه بحث، به تناسب موضوع، کتاب‌ها و مقالات مهم مرتبط با مباحث از سوی سخنرانان معرفی خواهد شد. مخاطبان این درسگفتارها پژوهشگران، مدرسان و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی کلیه رشته‌ها و گرایش‌های هنر و حوزه‌های میان­ رشته ­ای مرتبط می‌باشد.

عنوان گام نخست از این درسگفتارها "چیستی نظریه و چگونگی نظریه­ پردازی" است که دکتر سعید زیباکلام (دانشیار دانشگاه تهران) به ارائه آن خواهد پرداخت.

این نشست از ساعت 15 تا 17 روز سه­ شنبه 7دی ماه 1395 در محل پژوهشکدة هنر به نشانی تهران، خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از تقاطع امام خمینی(ره)، نبش کوچة شهید حسن سخنور، شماره ۲۹ برگزار خواهد شد.

علاقه‌‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه پژوهشکده هنر به نشانی http://aria.ac.ir مراجعه و یا شماره‌های 2- ۶۶۹۵۶۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.