به گزارش هنرآنلاین  بیستمین حراج فیلیپس در لندن با ارائه 244 اثر از هنرمندانی همچون، گرهارد ریشتر، اندی وارهول، تام وسلمن، تریسی امین، سارا لوکاس، کیت هرینگ، دن لوین و... در حالی برگزار شد که توانست به فروش کلی دو میلیون و 392 هزار و 500 پوند دست پیدا کند.

در این حراج که بیش از 80 درصد آثار به فروش رسید دو اثر از هنرمندان ایرانی شیرازه هوشیاری و آزاده رزاق دوست ارائه شد که تنها اثر رزاق دوست به فروش رسید.

این اثر که از مجموعه "نامه ها" رزاق دوست است با قیمت پایه 8 تا 12 هزار پوند پیشنهاد شده بود که با قیمت 16 هزار و 250 پوند به فروش رسید. اثر بانوی نقاش ایرانی در حالی به فروش رسید که در این حراج اثر سارا لوکاس هنرمند شهیر انگلیسی خریداری نداشت.

آزاده+رزاق+دوست+

اثر آزاده رزاق دوست

گرانترین اثر به فروش رسیده در بیستمین حراج فیلیپس نیز به اثر گرهارد ریشتر اختصاص یافت که با قیمت 277 هزار پوند به فروش رفت. اثر تام وسلمن با 93 هزار و 750 پوند، اثر کیت هرینگ با 37 هزار و 500 پوند، اثر تریسی امین با 32 و 500 پوند و اثر اندی وارهول با 30 هزار پوند در رده‌های بعدی این حراج قرار گرفتند.

photo_2016-12-20_11-30-14

اثر گرهارد ریشتر گرانترین اثر حراج فیلیپس

لازم به یادآوری است، آثار آزاده رزاق دوست این روزها در نمایشگاه نقاشی با عنوان "دستور یک شعر" در سوفیاگالری لندن به نمایش است. نمایشگاه او که تا دهم فوریه در لندن به تماشا خواهد بود، شامل یازده اثر از دو مجموعه "نامه‌ها" و "رز بیمار" است.

سوفیاگالری در محل میفر، در قلب لندن از پر رفت و آمدترین و توریستی‌ترین خیابان‌های این شهر دایر است که بنا به اعلام مدیرانش بر معرفی هنر ایران در اروپا تمرکز دارد.