سرویس تجسمی هنرآنلاین: محمد سلحشور چهره ماندگار هنر خوشنویسی قرار است، جمعه 26 آذرماه نمایشگاه خوشنویسی تحت عنوان "سخن عشق" در گالری ترانه باران برگزار کند.

این هنرمند پیشکسوت خوشنویسی درباره این نمایشگاه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در نظر داریم که حدود 25 اثر را در این  نمایشگاه به معرض نمایش بگذاریم اما در صورتی که فضای بیشتری برای ارائه آثار وجود داشته باشد ممکن است از این  تعداد هم فراتر رود.

سلحشور خاطرنشان کرد: آثاری که قرار است  به  نمایش گذاشته شود از مجموعه آثارم در دهه 60 تا 80 را شامل می‌شود که به خط نستعلیق است که مجموعه‌ای از سیاه مشق‌ها، چلیپا و تا حدودی خطوط زینتی است.

این هنرمند که کتابت دیوان‌های شعری نظیر دیوان رباعیات خیام، باباطاهر عریان، حافظ و شاهنامه فردوسی را نیز در کارنامه هنری خود دارد، در خصوص محتوای آثاری که قرار است در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شود، گفت: محتوای آثار به جز یک اثر با نام "آیة الکرسی"، تماما اشعاری از بزرگان علم و ادب ایران است و همواره سعی‌ام بر این است تا شعر یا قطعه‌ای را برای نوشتن انتخاب کنم که دارای پیام باشد به همین دلیل بیشتر اشعار حافظ و مولوی را سوژه خوشنویسی خود قرار  می‌دهم.

سلحشور همچنین خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بزرگترین تابلو  در ابعاد ۱۰۰ در ۵۰ سانتیمتر و کوچکترین تابلو در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر است.

Event_3396_Big

نمایشگاه خوشنویسی"سخن عشق" ۲۶ آذرماه در گالری ترانه باران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر،خیابان پل رومی،خیابان شریفی، نبش کوچه لادن پلاک 27 واحد 2 افتتاح می شود و تا ۵ دی ماه ادامه دارد.