به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نکوداشت استاد "یعقوب آژند" پژوهشگر برجسته معاصر دوشنبه 29 آذر ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم دکتر عطاالله کوپال، مهدی خانکه پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و محمدحسن حامدی سردبیر نشریه تندیس سخنرانی خواهند کرد.

در این مراسم که با همراهی انجمن فرهنگی افراز برگزار می‌گردد، "مرتضی خدمتی" نوازنده تار تکنوازی خواهد داشت و فیلم کوتاهی به کارگردانی "اردلان عاشوری" درباره زندگی و فعالیت استاد آژند برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد.

یعقوب آژند پژوهشگر برجسته حوزه تاریخ، هنر و ادبیات است. او دوره کارشناسی تاریخ را در دانشگاه تبریز، دوره کارشناسی ارشد را در پژوهشکده فرهنگ ایران و دوره دکتری تاریخ را در دانشگاه تهران گذراند. آژند در سال ۱۳۷۹ به درجه دانشیاری و در سال ۱۳۸۳ به درجه استادی نائل آمد. او تاکنون یک بار به عنوان "استاد نمونه" و از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پژوهشگر برجسته در هنر و فرهنگ ایران معرفی شده است. آژند در سال ۱۳۸۶ نشان درجه یک پژوهش دانشگاه تهران را دریافت کرد. او در سال ۱۳۸۸ یکی از ده دانشمند جهان اسلام اعلام شد که در قلمرو هنر بیشترین فعالیت، مقاله، کتاب و ارجاع به آثارش را داشته است. کتاب "نمایش در دوره صفوی" از آثار وی پس از انتشار در سال ۱۳۸۵ از طرف سازمان میراث فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۱۳۸۶ کتاب سال دانشگاهی شد. یکی دیگر از کتاب‌های او به نام "نگارگری ایران" هم به عنوان کتاب برگزیده در سال ۱۳۸۹ انتخاب شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند دوشنبه 29 آذر ساعت 18 به خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.