به گزارش هنرآنلاین، نشست نقد و بررسی  آثار ژازه تباتبایی ساعت 5 عصر 27 آذرماه  با حضور جواد مجابی(منتقد)،بهروز دارش (مجسمه‌ساز) و محمدحسن حامدی(سردبیر مجله تندیس)در گالری شهریور برگزار می‌شود.

این نشست در حاشیه نمایشگاه آثار ژازه تباتبایی مجسمه‌ساز و نقاش پیشروی ایرانی برپا می‌شود که  از پنجم آذرماه تا سوم دی‌ماه در گالری شهریوردر حال برگزاری است. امیرحسین زندی مدیر گالری شهریور، درباره این نمایشگاه و برپایی نشست آن گفت :"ژازه تباتبایی یکی از مهم‌ترین و موثرترین مجسمه‌سازان دوران هنر مدرن ایران است که می‌بایست بیشتر مورد نقد و توجه و شناخت علاقه‌مندان هنر قرار بگیرد. البته در گذشته خیلی‌ها درباره  او  بحث و گفتگو کردند و در زمان خود ژازه و بعد از آن هم آثارش همیشه مورد توجه بوده است اما گالری شهریور با برپایی این نمایش تصمیم دارد تاکید مجددی بر اهمیت و نقش ژازه تباتبایی داشته باشد.به همین منظور در حاشیه برگزاری این نمایشگاه،   نشستی با هدف تحلیل آثار هنری این هنرمند با حضور جواد مجابی، محمدحسن حامدی و بهروز دارش برپا می‌کنیم  که به فهم بیشتر ابعاد مختلف زندگی حرفه‌ای ژازه   کمک خواهد کرد.  "

در  نمایشگاه  ژازه تباتبایی 25 مجسمه و ۱۰ تابلوی نقاشی   به نمایش درآمده ؛همچنین دست نوشته‌ها، پوستر نمایشگاه‌های این هنرمند و کتاب‌های نوشته شده توسط او  در سالن دیگر نمایشگاه در معرض دید عموم قرار  گرفته است.

 ژازه تباتبایی (طباطبایی) در سال ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمد. او نقاش، مجسمه‌ساز، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس بود. این هنرمند نگارخانه" هنر جدید" را که اولین نگارخانه ایران و یکی از مراکز فرهنگی مهم زمان خود بود، تأسیس کرد. ژازه خود نام خویش را "تباتبایی" امضا می‌کرد. تباتبایی  در  20 بهمن ماه سال  1386 در سن  77 سالگی  درگذشت.هنگامی جهان را ترک کرد که قرار بود زمستان‌‌ همان سال موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاهی بزرگ از آثارش ترتیب دهد. فرهنگستان هنر هم بنا داشت  در اردیبهشت ۸۷ بزرگداشتی همراه با نمایشگاهی آژ آثار او برپا کند. نمایشگاه‌هایی که مشروط به بهبود نسبی ژازه شد  ولی هرگز صورت واقع نگرفت.

شهرت امروز او بیشتر برای فیگورهای خلاقانه و مجسمه‌های فلزی است که با جفت‌کاری (اَسِمبلاژ) قطعات فلزی ماشین‌آلات صنعتی و اتومبیل‌ها ساخته‌است. سبک او به هنر سقاخانه‌ای نزدیک است و شیر-زن‌ و خورشید از موضوعاتی است که اغلب در کارهای وی تکرار می‌شوند.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی آثار این هنرمند  می‌توانند ساعت 5 عصر روز  27 آذرماه به گالری شهریور به نشانی تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز پلاک ۹   مراجعه کنند.