به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پنجمین همایش 10 روز با عکاسان، مراسم افتتاحیه همایش با حضور عکاسان برگزار می‌شود و در این مراسم از کتاب عکس‌های میشل ستبون؛ عکاس فرانسوی از وقایع انقلاب اسلامی ایران با عنوان "روزهای انقلاب" رونمایی می‌شود و نمایشگاه آثار انجمن عکاسان ایران و انجمن‌های عکاسان سینمای ایران، عکاسان خانه تئاتر، میراث فرهنگی، انقلاب و دفاع مقدس، تبلیغاتی، صنعتی ایران و انجمن عکاسان نگاه در گالری‌های خانه هنرمندان آغاز به کار می‌کند.

نخستین برنامه پنجمین همایش 10 روز با عکاسان پیش از آغاز رسمی همایش کارگاه "بازنگری تعریف سوژه در عصر دیجیتال" با حضور رهام شیراز است که صبح روز جمعه 19 آذرماه از ساعت 10 تا 13 در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

همچنین جدول برنامه‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها و نمایش فیلم و جدول برنامه‌های نگاه شخصی بخش ویژه همایش منتشر شد.  نگاه شخصی از برنامه‌های بخش ویژه همایش است که در این دوره 24 عکاس با رویکردهای مختلف در عکاسی به ارائه آثار می‌پردازند و در تعامل با حضار به طرح دقیق تر از نگاه شخصی خود اقدام می‌کنند.

روح و جان مایه هر اثر هنری نسبت مستقیم دارد با روحیات و ساختار ذهنی هنرمند. بخش نگاه شخصی در تلاشی که از دوره گذشته آغازش بود سعی دارد فرصتی فراهم کند برای عکاسانی که در پی بروز سوی نگاه و مایه‌های مورد علاقه در آثار خود هستند.

پس از افتتاحیه، روز شنبه 20آذرماه در دومین روز همایش کارگاه "بررسی سیر تاریخی بیان در عکاسی تا سطح تألیف" با حضور رهام شیراز ساعت 10 تا 13 در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. بررسی چالش‌های صنفی عکاسان تئاتر ایران از ساعت از ساعت 15 تا 15:45، سخنرانی کامران شریفی با عنوان "طراحی صحنه در عکاسی" از ساعت 16 تا 18 و نشست ارتباط بین کارفرما و عکاسی تبلیغاتی با حضور فرهود حقی و یدالله ولی زاده با شرکت‌های رهاورد پویا و نوین زعفران مشهد از ساعت 18:30 تا 20 در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در بخش نگاه شخصی دومین روز همایش الناز امینی، جلال شمس آذران و شادی قدیریان از ساعت 16 تا 19 با نمایش عکس تجربه‌ها و نگاه خود در عکاسی را بیان می‌کنند.

تور عکاسی قلب تهران

به گزارش روابط عمومی پنجمین همایش 10 روز با عکاسان، کارگاههای تخصصی علمی و عملی پنجمین همایش 10 روز با عکاسان از جمعه 19 تا یکشنبه 28 آذرماه در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

عکاسان، دانشجویان و علاقه مندان برای ثبت نام در کارگاههای همایش می توانند به بخش 10روز با عکاسان سایت انجمن عکاسان ایران به نشانی  www.10days.nips.org.ir مراجه کنند. این کارگاهها با تخفیف 50 درصد برای اعضای انجمن های تخصصی عکاسی و انجمن عکاسان ایران و تخفیف 25درصدی برای دانشجویان رشته عکاسی برگزار می شود.

کارگاه بازنگری تعریف سوژه در عصر دیجیتال (رهام شیراز) جمعه 19 آذرماه، کارگاه بررسی سیر تاریخی بیان در عکاسی تا سطح تالیف (رهام شیراز) روز شنبه 20 آذرماه، کارگاه عکاسی فاین آرت، از ایده تا اجرا 1 دوشنبه 22آذر(مهرداد افسری و محمدرضا شریف زاده)، کارگاه عکاسی HDR چهارشنبه 24آذر(پدرام میرصادقی)، کارگاه پرتره تبلیغاتی پنجشنبه 25آذر(شهاب حاجی مشهدی)، کارگاه عکاسی فاین آرت، از ایده تا اجرا 2 جمعه 26آذر(مهرداد افسری و محمدرضا شریف زاده)، کارگاه طراحی فضای خارجی در یک استودیوی تبلیغاتی شنبه 27آذر(یدالله ولی زاده)، کارگاه ارائه در عکاسی یکشنبه 28 (ستاره مجتهد سلیمانی) برگزار می شود.

همچنین تور عکاسی قلب تهران از برنامه های پنجمین همایش 10 روز با عکاسان با همکاری شهرداری منطقه 12 تهران  است که از 24 تا 27 در این منطقه برگزار می شود. این تور به مدت چهار روز با موضوع زندگی شهری و اقتصاد و گردشگری از ساعت 10 تا 18 در منطقه 12 برگزار می شود.

عکاسان علاقه‌مند برای شرکت در این تور می توانند به سایت انجمن مراجعه کنند.