سرویس تجسمی هنرآنلاین: سمیرا دریا مجسمه و نقاشی‌هایش را از روز جمعه 19 آذرماه به مدت 10 روز  در گالری ویستا به نمایش می‌گذارد.

او درباره آثارش در این نمایشگاه به هنرآنلاین گفت: آویزش در خود تعلیق، تعلق، درآویختگی و جنگ را به همراه دارد. آنچه شاید چون دیگران، مرا می‌‌آزاد. چیزهایی که دوست‌شان دارم یا چیزهایی که از آن‌ها در فرارم و نمی‌خواهم درست‌شان کنم و به جای جنگیدن و ساختن، اعتراف می‌کنم که دلم می‌خواهد فرار کنم و فاصله بگیرم و فراموش کنم. فاصله‌ای از زمین آلوده‌ای که می‌تواند ارتفاع کوتاه تابی باشد یا بند رختی، شاخه درختی یا قلابی در اعماق؛ یا خنجری را از لبه تیزش گرفتن و قربانی شدن. مگر طور دیگری شود و دیگر کسی، کسی را نکشد.

دریا همچنین به پایان نداشتن "آویزش" اشاره کرد و ادامه داد: اگر ممکن بود پایانی برای مجموعه آویزش قایل نمی‌شدم. چون هر لحظه از زندگی و شاخه‌هایی که چون مردم، جامعه، دوستان و کار به آن منشعب می‌شوند می‌تواند کار دیگری از این مجموعه باشد.

همچنین دکتر بهنام کامرانی، درباره نمایشگاه "آویزش" با اشاره به همراهی آدم‌های معلق با موجودات غریب و حیوانات و اشیا در این نمایشگاه افزود: سمیرا دریا در نقاشی‌های اخیر خود، عجایب‌المخلوقاتی را از خود و موجودات آفریده است. موجوداتی که انگار در میانه زمین و آسمان به خویشکاری و مراسمی مشغولند تا از فجایع و تخریب‌هایی که انسان بر سر زمین و خویش آورده برکنار باشند. هنرمند، خود و آنان را نقاشی می‌کند تا هرآنچه دوست دارد و ندارد را در رفتاری گروتسک‌وار گرد هم آورد و با آن‌ها مکالمه کند. مکالمه‌ای که ما نیز در دیدار از نقاشی‌هایی غنی و پرتلالو به آن دچار می‌شویم.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه 19 آذرماه جاری برگزار می‌شود و نمایشگاه تا 29 آذر ادامه خواهد یافت.