سرویس تجسمی هنرآنلاین: زیبا پشنگ که نمایشگاه مجسمه‌هایش با عنوان "بودِ نابود" در گالری سیحون به نمایش در آمده به هنرآنلاین گفت: سعی کردم در آثار این نمایشگاه افکاری را که در زندگی روزمره به ذهن‌ام هجوم می‌آورند و موجب رنجش و آزار شخصی‌ام می‌شوند را در کالبد مجسمه‌ها به تصویر بکشم.

وی ادامه داد: هرچند این تصاویر هویتی شخصی دارند اما به دلیل زیسته مشترک ما در یک اجتماع همه افراد با هجوم چنین افکاری مواجه هستند به همین خاطر آن دفورمگی و اتفاق‌هایی که در بدن این مجسمه‌ها افتاده است شکلی عمومی پیدا می‌کند.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: من به عنوان فردی از یک جامعه می‌خواهم از این افکار فرار کنم اما امکانش را نمی‌یابم  و این افکار زمانی که در ذهن من می‌چرخند و موجب ایجاد خلع‌هایی می‌شود که این خلع‌ها علیرغم این که دیده نمی‌شوند اما در وجود من جاری هستند.

پشنگ گفت: این خلع‌ها با دفورمگی در صورت و بدن این مجسمه‌ها رخ می‌نماید و می‌تواند تصویری از همه آن لحظه‌هایی باشد که فرد در زندگی شخصی خود تجربه کرده است.

Event_676

وی افزود: تعدادی از این مجسمه‌ها با سرامیک ساخته شده است و تعدادی هم فایبرگلاس هستند. زمانی که این مجسمه‌ها را می‌ساختم به این فکر کردم که می‌توان رابطه‌ای میان متریال و مفهوم بیابم.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: فایبرگلاس پدیده‌ای صنعتی و امروزی است و سرامیک هم شکننده است و هر دو شکلی از انسان امروزی‌اند و همه دارند در این اجتماع صنعت زده زندگی می‌کنند. اما علیرغم زندگی در میان این اجتماع هنوز حساسیت‌های خود را دارند و این تضاد همیشه برای من جذاب بوده است.

پشنگ گفت: در عین حال من فکر می‌کردم که آن نتیجه‌ای که من در شکل نهایی آثارم می‌خواهم با هیچ ماده دیگری قابل شکل‌گیری نیست و من نمی‌توانم با ماده دیگری اجرا کنم و به آن ایده مد نظر نزدیک شوم.

نمایشگاه مجسمه‌های زیبا پشنگ که "بود نابود" نام دارد  تا 24 آذر ماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.