سرویس تجسمی هنرآنلاین: پویاراد که بیش از چهار دهه است به عنوان نماینده Faber - Castell در ایران فعال است، در ابتدای این گفت‌وگو گفت: دوسالانه دامون‌فر امسال دوازده ساله می شود و به زودی خبرهای دوره ششم را به اطلاع‌جامعه هنری خواهیم رساند.

پویا راد در مورد اهداف و رویکردهای این جشنواره گفت: جشنواره ما برای هنرمندان زیر 25 سال است و به صورت سراسری برگزار می‌شود، علت محدودیت سنی این جشنواره نیز کشف هنرمندان جوان است، چه آنها که در جاهای دور افتاده هستند و چه استعدادهای درخشانی که در همین پایتخت هستند اما فرصت و امکانات معرفی شدن را ندارند. هدف ما این بود و هست که با برگزاری دوسالانه دامون‌فر، بتوانیم جوانان را به اساتید، گالری ها و فضای حرفه ای هنر نزدیک تر کنیم، امری که با رصد نام های برگزیدگان پنج دوره گذشته خودتان می توانید میزان موفقیت ما را ارزیابی کنید.

وی افزود: بار اولی که می‌خواستم این جشنواره‌ را برگزار کنم، شب‌ها خوابم نمی‌برد، ما اولین بخش خصوصی بودیم که همچین جشنواره‌ای را برگزار می‌کردیم.به همین خاطر من قبل از برگزاری دوره نخست آن بسیار استرس داشتم و شب‌های متعددی را بی‌خوابی می‌کشیدم، می ترسیدم کسی شرکت نکند، یا آنقدر شرکت کنند که ما توان پاسخگویی نداشته باشیم یا مثلا امیدی واهی در دل جوان ها بیدار کنیم و.... ولی وقتی جشنواره برگزار شد، تعداد بالای شرکت‌کنندگان، راهیابی برگزیدگان به گالری های معتبر.... اعتماد به نفس ما برای ادامه راه را بالا برد.

هشتمین روز بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات 2

سیف‌الله پویا راد ادامه داد: تأثیر جشنواره دامون‌فر فقط به ایران محدود نمی‌شود. من حدود 45 سال است که با Faber-Castell کار می‌کنم. فابر هر سال سمینارهایی دارد که در آن نماینده‌هایی از سراسر دنیا شرکت می‌کنند. جشنواره دامون‌فر شاید به اندازه خود نام فابر کاستل بین نماینده‌های بین‌المللی او معروف شده است. من از این بابت خوشحالم و باید بگویم که احتمالا امسال کنت جدید Faber-Castell در جشنواره ما شرکت می‌کند، همچنین رئیس منطقه فابر کاستل به طور حتم در جشنواره ما حضور خواهد یافت.  

او در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت متریال‌های هنری به خصوص نقاشی گفت: Faber-Castell بیش از دو هزار گونه محصولات دارد که به کار هنرمندان می آید و ما همه این سال ها تلاش کرده ایم به روزترین انواع این متریال ها را در دسترس هنرمندان مان قرار دهیم. بدون تردید می گوییم تنوع و کیفیتی که محصولات Faber-Castell در دسترس هنرمندان قرار می دهد را در هیچ برند دیگری نمی توانید بیابید.

پویاراد در مورد نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف جشنواره خصوصی دامون‌فر گفت: اگر رسانه‌ها نبودند، ما هم نبودیم. کار رسانه‌ها بی‌نظیر است‌؛ در عین حال این رسانه ها هستند که برگزیدگان دامون فر را برجسته می کنند و برای هنرمندان جوان فضای کاری نو پدید می آورند. من از یک یک آنها سپاسگذارم و حضورم در نمایشگاه مطبوعات و دیدار از غرفه های هنرآنلاین، ایلنا و ایسنا به نمایندگی از همه جامعه رسانه ای کشور و تقدیر ویژه از آنان است.