سرویس تجسمی هنرآنلاین : مسابقه بین‌الملی کاریکاتور و گردشگری با همکاری انجمن روزنامه‌نگاران و نویسندگان گردشگری و مجله تحقیقات توریسم آناتولیا برگزار می‌شود. هدف این مسابقه که برای اولین بار در سال 2009 برگزار شده، بررسی توریسم و ابعاد مختلف آن به عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی اجتماعی جهان کنونی است. همچنین در این رقابت کاریکاتوریست‌ها به جوانب مختلف مسافرت در رابطه با تجارب و تعامل مسافران در طول سفرشان می‌پردازند. در این راستا، هدف اصلی این مسابقه عبارت است از بررسی پیشرفت‌های صنعت توریسم در زمینه‌های اقامت، حمل و نقل، خوراک، تفریح، بازدید از موزه‌ها، محیط زیست و همچنین بررسی روابط بین ساکنین محلی و توریست‌هاست.

این مسابقات بصورت سالانه برگزار شده و تمام کاریکاتوریست‌های  حرفه ای و مبتدی از سراسر جهان می‌توانند در این رقابت شرکت کنند و در حدود 170 اثر پذیرفته و برگزیده شده در کتاب کاریکاتور چاپ خواهد شد.

حضور تمامی کارتونیست‌های جهان ، آماتور یا حرفه‌ای در این رویداد هنری آزاد است. این جشنواره در دو بخش بزرگسالان (افراد با سن بالاتر از 17 سال) و جوانان (افراد زیر 16 سال) برگزار می شود.

هر هنرمند می‌تواند حداکثر با 3 اثر در این رقابت شرکت نماید،  آثار می‌تواند سیاه – سفید و یا رنگی بوده و تکنیک اجرای آنها آزاد است.

گفتنی است هیئت داوران پس از بررسی آثار در بخش بزرگسالان سه جایزه به ارزش: هزینه 5 روز اقامت در هتل 5 ستاره (دو نفر )، یک جایزه پرفسور آتیلا اوزر : هزینه 5 روز اقامت در هتل 5 ستاره (دو نفر ) و در بخش جوانان یک جایزه بزرگ به ارزش: هزینه 5 روز اقامت در هتل 5 ستاره (دو نفر ) و دو جایزه برگزیده به منتخبین اهدا می‌نماید.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار حداکثر تا تاریخ شنبه 11 دی ماه 1395 به سایت http://tourismcartoon.com/index.php?menu_id=164 مراجعه نمایند.

آدرس پستی برای ارسال آثار :

Nazmi KOZAK

Anadolu University,

Faculty of Tourism

Yunus Emre Campus,

26470 Eskisehir/TURKEY