به گزارش هنرآنلاین، مجموعه تازه نقاشی‌های این بانوی هنرمند در عین زیبایی بصری و خلق چشم اندازهای فریبنده طبیعی به معناهای عمیق تری نیز نقب می زند و از آرامش دغدغه دیرین بشری پرده بر می‌دارد.

"سکوت"، شامل دوازده اثر رنگ روغن و آکریلیک بر روی بوم است که نقاش سه سال بر روی آن متمرکز بوده است.

فروتن می‌گوید:"  به گمانم "سکوت" را می‌توان در ادامه معنایی مجموعه قبلی‌ام  " کهکشان من" ارزیابی کرد، در آن مجموعه اتمسفر فرا زمینی، نوعی لامکانی بر کل آثار حاکم بود، در واقع نوع آرامش آن از جنس دیگری بود، یک جور طمأنینه آرمانی که ماحصل عرفان و ارتقای خلقیات و خلوص بشری بود؛ اما در مجموعه سکوت، نوعی آرامش زمینی مقصود است؛ در واقع آرامشی ملموس، خاکی،  در دسترس و قابل مشاهده به تصویر درآمده است؛  مجموعه کهکشان شاید تجربه معدودی از انسان‌هاست و از خیال و آرزوی غایی آدمی می‌گوید اما در سکوت، آرامشی جریان دارد که شعاع وسیعی از آدم‌ها احتمالاً در فرازهایی از زندگی آن را تجربه کرده‌اند."

نقاشی‌های بهنوش فروتن در گالری شکوه، خیال طبیعت‌اند. فروتن در آثارش تصاویر و صحنه‌های ساکن و بی‌تحرک طبیعت را به تصویر کشیده است. در پس این سکوت و بی‌تحرکی و از دریچه نظام‌مند بافت‌های رنگی مخاطب به درون این طبیعت قدم می‌گذارد. طبیعتی که در نگاه اول بر پایه تقلید صرف و بازنمایی آن چه که هست جلوه می‌کند به ناگاه در این آثار تبدیل به یک فضای انتزاعی می‌شود که در خود طبیعت را ته‌نشین کرده و  بی‌آن که از آن فاصله بگیرد تصویری خیالی را ترسیم کرده است.سطوح یک دست و رنگ‌هایی که همگی در یک طیف هستند در کنار یکدیگر تبدیل به یک معما می‌شوند. معمایی که کشف آن وابسته به تحلیل بافت‌های رنگی به هم تنیده در اثر است. بافت‌هایی که در کنار یکدیگر به یک تصویر ختم شده‌اند که می‌توان آن را تصویر طبیعت نامید.

نمایشگاه "سکوت" تا 25 آبان ماه در گالری شکوه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه ساعات 16 تا 20  و جمعه‌ها ساعات 16 تا 21 در گالرى شکوه واقع خیابان فرمانیه،بلواراندرزگو،خیابان امیر نوری، پلاک 19 دیدن نمایند.