به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های هنری، روز شنبه 22 آبان‌ماه، با حضور مدیرانی از فرهنگستان‌ هنر، خانه‌ کتاب و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی گشایش یافت.

افشین شیروانی، مدیرعامل انتشارات فرهنگستان هنر ( موسسه متن) در مورد هدف برگزاری این نمایشگاه گفت: "گردآوری کتاب‌های تخصصی هنر در این نمایشگاه، به منظور سهولت دسترسی برای مخاطبان و تجمیع آن‌ها زیر یک سقف انجام شده است."

وی در مورد برگزاری این نمایشگاه در سال‌های آینده افزود:"با مکاتباتی که از سوی فرهنگستان هنر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده، قرار است این رویداد فرهنگی به نام فرهنگستان هنر ثبت و این نمایشگاه هر سال در همین زمان برگزار شود".

موسسه‌متن، پژوهشکده هنر، نگاره ثریا، شرکت خدمات کتاب، ویژه نشر، کتاب پرگار، ساقی، زرین و سیمین، کلهر، حرفه هنرمند، نشر پیکره، کتاب بیهق، کتاب آبان، سمت، انتشارات خانه‌ هنرمندان، افراز، برگ‌نگار، علمیفرهنگی، هرمس، میردشتی، فخراکیا، روزنه‌کار، پازینه، نمایش، حکمت، انتشارات دانشگاه‌ هنر و انتشارات سازمان چاپ‌ و انتشارات، ناشرانی هستند که با برپایی غرفه در این نمایشگاه تخصصی حضور دارند.

بیش از 12 هزار عنوان کتاب تخصصیهنر در این نمایشگاه گرد آمده است و با تخفیف 15 تا 40 درصد - که 20 درصد آن به دانشجویان و استادان دانشگاه تا سقف 150 هزار تومان تعلق دارد- در حال ارائه به مخاطبان حوزه هنر است.

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های هنری، در موسسه فرهنگی-هنری و پژوهشی صبا (نگارخانه آیینه و خیال) به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، تقاطع خیابان طالقانی، شماره 1552، همه روزه ( به جز روزهای تعطیل عمومی) از ساعت 10 تا 18 برپاست و تا 27 آبان‌ماه 1395 ادامه خواهد داشت.