به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، تعداد 54 اثر در بخش تذهیب،50 اثر در بخش گل و مرغ، 66 اثر در نقاشی ایرانی و 25 اثر در بخش تشعیر و سیاه قلم توسط هیات داوران به نمایشگاه راه یافت.

امیر طهماسبی؛ عضو هیات انتخاب دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران گفت: محور انتخاب آثار، اصل بودن و دوری از کپی برداری است، همچنین ساختار، ترکیب، استفاده مناسب از رنگ، طراحی درست و رعایت مبانی و اصول نگارگری ایرانی در انتخاب آثار اهمیت بساری دارد.

طهماسبی در ادامه افزود:از لحاظ خلاقیت و نوآوری نسبت به دوره قبل تفاوتی در آثار دیده نمی‌شود ولی کیفیت اجرا بویژه در رشته‌های تذهیب و گل و مرغ بسیار بهتر است. البته در آثار هنری کلاسیک به دلیل رعایت معیارها و ضوابط موجود، آثار همچنان به گذشته وابسته هستند و نمی‌توان انتظار یک اتفاق را به یک باره داشت.

عضو هیات انتخاب دوسالانه نگارگری همچنین درباره بخش طراحی و پرتره سازی گفت: در بخش طراحی و پرتره سازی آثار ارسال شده به دبیرخانه از نظر کمیت بسیار کم بود و این آثار طی بررسی‌های انجام شده نتوانست نظر هیات داوران را جلب کند.بیشتر این آثار طراحی‌های مدادی و بسیار واقع گرایانه بودند تا نگارگری، یعنی در هیچ کدام از این آثار فضا سازی های نگارگری ایرانی و آن عالم خیال که نمونه‌هایی از طبیعت این فضا است، مشاهده نشد و متاسفانه این بخش را در دوسالانه از دست دادیم.

دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اواخر آذرماه برگزار خواهد شد.