سرویس تجسمی هنرآنلاین: آریا شکوهی‌اقبال مدیر گالری آریا درباره چهارمین نمایشگاه بازخوانی آثار هنرمدرن ایران به هنرآنلاین گفت: در چهارمین نمایشگاه که در گالری آریا و با کمک موسسه ماه مهر برگزار می‌شود قرار است آثار گارنیک درهاکوپیان به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: درهاکوپیان یکی از نقاشان و هنرمندان قدیمی ایران است که پیش از این با تالار قندریز همکاری می‌کرده است. این همکاری حتی به زمانی می‌رسد که این تالار با عنوان تالار ایران شناخته می‌شده است.

مدیر گالری آریا گفت: این هنرمند نزدیک به 38 سال است که آثارش را به نمایش نگذاشته است و تنها در خانه مشغول خلق اثر است. ما در این نمایشگاه تنها می‌خواهیم یک بازخوانی انجام بدهیم و از کارهای دوره‌های مختلف این هنرمند بهترین را انتخاب کرده‌ایم. ما تا به حال نزدیک به هفتاد اثر از 50 سال فعالیت هنری این هنرمند را گزینش کردیم که امکان دارد که تعداد این‌ها در هر دو گالری آریا و ماه مهر افزایش پیدا کند.

اقبال افزود: این چهارمین نمایشگاه بازخوانی "هنر مدرن ایران" ماست. همواره تهیه یک تاریخ مدون در ایران رسم نیست و خوب این اتفاق در هنر هم رخ می‌دهد. زمانی که می‌خواستیم اولین بازخوانی را برگزار کنیم بسیاری از افراد تنها آخرین آثار سیراک ملکنیان را به یاد داشتند در حالی که این هنرمند در حوزه‌ها و سبک‌های متنوعی کار کرده بودند.

84x91

وی گفت: ما سعی می‌کنیم با خوانش دوباره، این آثار را به نوعی ثبت کنیم و من امیدوارم که بازخوانی، پنج، شش و هفت هم برگزار شود که هنرمندان آن مشخص و قطعی هستند؛ اما ترجیح می‌دهم تا زمان برگزاری نمایشگاه نامی از آن‌ها برده نشود.

این گالری‌دار گفت: ما در کنار این نمایشگاه کتابی را با همکاری نشر نظر منتشر کردیم که در آن آثار به صورت جامع‌تری منتشر شده و آثاری در کتاب وجود دارند که در این نمایشگاه نیستند.

لازم به یاد آوری است؛ چهارمین نمایشگاه بازخوانی آثار هنر مدرن ایران به نمایش آثار گارنیک درهاکوپیان اختصاص دارد که روز 21 آبان ماه به طور همزمان در دو گالری آریا و ماه مهر افتتاح می‌شود و تا 19 آذر ماه در محل این دو گالری واقع در  خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 10 گالری آریا و خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 گالری ماه مهر میزبان علاقمندان به نقاشی است.