سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در غرفه هنرآنلاین در مورد نمایشگاه مطبوعات، گفت: در این‌ نمایشگاه فضای خوبی به وجود آمده و ان‌شاء الله در روزهای آینده حتماً بهتر هم خواهد شد.

او در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین پاسخ داد: من به آقای دکتر صالحی امیری تبریک می‌گویم. مدیریت هنری سختی‌های خاص خودش را دارد و این سختی‌ها چندان از بیرون مشخص نیست. نگاه بیرون به حوزه مدیریت هنری یک نگاه ساده است و پیشگیری‌ها و زوایای پنهان این حوزه خودش را از درون نشان می‌دهد.

دکتر ایمانی خوشخو افزود: بنای اصلی هنر بر پایه هنرمندان است. طبیعتاً روحیات یک هنرمند، روحیات خاصی است. هنرمند باید حس کند در فضایی قرار دارد که می‌تواند منویات درونی‌اش را به ظهور برساند. این وظیفه مدیریت هنری است که فضا و اطمینانی برای هنرمندان ایجاد کند تا آن‌ها بدانند که مدیران با ویژگی‌ها و درونیات‌شان آشنا هستند؛ در غیر این‌صورت شرایط ناگواری پیش می‌آید، به طوری‌که ما باید هنرمندان را به جای جامعه در خانه‌های‌شان پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد وزیر جدید فرهنگ و ارشاد گفت: با شناختی که من از دکتر صالحی امیری دارم، ان‌شاء الله ایشان می‌توانند فضای خوبی در جامعه هنری ایجاد کنند. الآن آقای روحانی و همکاران‌شان در عرصه‌های مختلفی چون سیاست و اقتصاد زحمت‌های خوبی می‌کشند و امیدوارم که این تلقی به وجود نیاید که دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر عقب است. اکنون باید فضایی به وجود بیاید که هنرمندان نسبت به مدیران هنری احساس نزدیکی کنند.

وی افزود: ما نباید هنر کشور را با بخشنامه مدیریت کنیم. مدیر باید دوشادوش هنرمند حرکت کند. مدیریت هنری باید خیلی جاها خودش را جای مدیر برنامه‌های هنرمند بگذارد و این هیچ کسر شأنی برای او نیست. اگر این فضا ایجاد شود، یقیناً ما دوباره در کشورمان شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود. وقتی ما می‌گوییم تاریخ‌مان بر مبنای فرهنگ و هنر بوده و اکنون نیز نگاه دنیا نسبت به کشورمان یک نگاه تازه شده است؛ زیبنده نیست که در آینه نگاه، هنر را آن‌گونه که باید و شاید نبینیم.

همچنین ایمانی خوشخو در مورد تأسیس دانشگاه هنرهای سنتی ایرانی-اسلامی منسوب به استاد فرشچیان گفت: این دانشگاه از آروزهای استاد فرشچیان است. من گاهاً در چشم ایشان نا امیدی می‌دیدم اما خوشبختانه زحمت چند ساله دوستان ما به خوبی پیش رفت و اساسنامه دانشگاه به تصویب شورای عالی رسید و الآن در مرحله ابلاغ ریاست محترم جمهوری به سازمان میراث فرهنگی قرار دارد. من همین جا از خانم دکتر احمدزاده درخواست می‌کنم که به عنوان حسن آغاز کارشان، این دانشگاه را در اولین فرصت افتتاح کنند، چون هم به نفع خود ایشان، هم دولت یازدهم و هم نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.