به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری نمایشگاه "بهمن و 110 نفر"؛ این نمایشگاه آثاری شامل عکس، طرح و گرافیک و رسانه‌های دیگری چون صوت و ویدئو از هنرمندان ایرانی و بین‌المللی را به کیوریتوری روشن نوروزی در برمی‌گیرد.

بخش ویژه این نمایشگاه به عکس‌هایی از زنده‌یاد گلبارنژاد و طرح‌های گرافیکی و پوسترهایی که هنرمندان با موضوع این ورزشکار کار کرده‌اند اختصاص دارد. همچنین بخشی از آلبوم خانوادگی این ورزشکار و برخی از وسایل شخصی او مانند دوچرخه، کلاه، مدال‌ها، جام‌ها، کفش‌ها و ... نیز در قالب یک موزه کوچک در این بخش نمایش داده شده است.

علی گلبارنژاد فرزند بهمن گلبارنژاد درباره‌ی این نمایشگاه و بخش ویژه آن گفت: پیش از برپایی نمایشگاه حس خوبی نداشتم که وسایل شخصی پدرم را به نمایشگاه بفرستم و نگران آسیب دیدن آن‌ها بودم. اما در حال حاضر از این کار خیلی راضی‌ و خوشحالم که این وسایل در این‌جا به نمایش گذاشته شده است. این بخش از نمایشگاه پدر را برای من از زمانی‌که شناخته بودم به خوبی تداعی و یادآوری کرد.

همسر مرحوم گلبارنژاد نیز تاکید کرد: در همه مصاحبه‌ها گفته‌ام و بازهم دوست دارم بگویم که بهمن تکه‌ای از مهربانی خدا بود. هرچند دیدن کلاه و دوچرخه شکسته او برای اولین‌بار خیلی ما را متاثر کرد اما خوشحالم که چنین نمایشگاهی به یاد او برگزار شده و قدر زحماتش دیده می‌شود.

مختار نورافشان، مدال‌آور سابق پارالمپیک نیز درباره‌ی بهمن گلبارنژاد گفت: بهمن هم ورزشکار حرفه‌ای و بسیار توانمند و هم انسان بسیار خاصی بود. آن‌گونه که بهمن از میان ما رفت نیز نشانی از همین خاص بودن او است.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک؛ مسعود اشرفی، دبیرکل این کمیته و جمعی از مسوولان، ورزشکاران و مربیان ورزش معلولان حضور داشتند.

اشرفی در این مراسم گزارشی از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو 2016 ارایه کرد.

خسروی‌وفا نیز یادی از بهمن گلبارنژاد کرد و از جانباز شدن او در آخرین روز جنگ و در سن 15 سالگی و درگذشتش در یک روز مانده به اتمام بازی‌های پارالمپیک گفت. به گفته او نام بهمن گلبارنژاد در مراسم اختتامیه این بازی‌ها بیشتر از نام ورزشکاران دارای مدال طلا تاثیرگذار بود و بسیاری از شبکه‌ها سکوت یک دقیقه‌ای در ورزشگاه ماراکانا را به‌صورت زنده پخش کردند.

همسر و فرزند زنده‌یاد گلبارنژاد هنگامی‌که عکس‌ها و دوچرخه و کلاه شکسته او در جریان مسابقه را دیدند به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند.

نمایشگاه "بهمن و 110 نفر" تا 17 آبان در گالری آیینه موسسه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) واقع در تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی برپا است. بازدید از نمایشگاه از 14 تا 17 آبان از ساعت 10 تا 18 امکان‌پذیر است.