به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گالری فردا، این گالری در دومین نمایشگاه خود آثاری از استاد بزرگ خوشنویسی و نقاش بزرگ ایران، کیخسرو خروش را برای نمایش درنظر گرفته است. در این نمایشگاه که از " از سطر تا بوم " نام گرفته است،  مروری به یک عمر تلاش خستگی‌ناپذیر استاد خروش صورت خواهد گرفت و نزدیک به 70 اثر از وی روی دیوار خواهد رفت.

در نمایشگاه " از سطر تا بوم" همه فعالیت‌های هنری خروش که در تمام این سال‌ها نگین خوشنویسی و نقاشی طبیعت‌گرای ایران بوده و هست به نمایش درخواهد آمد. در این نمایشگاه سطرنویسی، سیاه مشق، چلیپا، نستعلیق، کتابت، شکسته نویسی، غبارنویسی، نقاشی آبرنگ و نقاشی‌های رنگ روغن استاد خروش عرضه خواهد شد.

کیخسرو خروش در سال ۱۳۲۰ در تهران به‌دنیا آمد. او از بزرگ‌ترین استادان خط نستعلیق معاصر به ویژه در عرصه کتابت است و آثار خوشنویسی او در سه دهه گذشته مورد اقبال خاص و عام بوده است. کتابت دیوان حافظ، فرمان علی بن ابی‌طالب به مالک اشتر، وصیت‌نامه امام خمینی، خسرو و شیرین نظامی، چهار مقاله نظامی عروضی و مثنوی پیر و جوان از جمله آثار هنری استاد خروش در حوزه خوشنویسی است. خروش در هنر نقاشی به ویژه در تصویرگری از چهره نیز مهارتی منحصر به فرد دارد.

خروش نقاشی را نزد استاد حیدریان آموخته و حیدریان از پروردگان مکتب کمال‌الملک است. او در دانشکده هنر هم دوره‌ی آیدین آغداشلو و عباس کیارستمی بوده و به گفته‌ی آنان به همکلاسی‌های خود در نقاشی کمک می‌کرد.

این نمایشگاه از چهاردهم آبانماه تا 26 آبان در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه مندان برای دیدن آن می‌توان از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 86072602 تماس بگیرند.  افتتاحیه این نمایشگاه جمعه چهاردهم آبان از ساعت 16 تا 20 خواهد بود.