سرویس تجسمی هنرآنلاین: در اولین آدینه دومین ماه از فصل پاییز هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی نیز در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکس‎ها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته، با 21 افتتاحیه جدید، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

گالری 26: "تنیدگی" نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی اردلان است که از 7 تا 19 آبان در گالری 26 واقع در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 3 به نمایش در می‌آید.

آ: گالری آ در خیابان کریم‎خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک7 تا 28 آبان ماه از نمایشگاه گروهی منتخبی از آثار آرفه آراد، مرتضی آکوچکیان، سارا ابری، محسن احمدوند، امیر‌ناصر اخلاقی، بردیا اسمعیل‌لو، مریم اشکانیان، سپهر بختیار، یوشا بشیر، محمد پیریایی، صالح تسبیحی، مهدی حامدی، ایمان صفایی، نسترن صفایی، حسام فطرتی، اسماعیل قنبری، بابک کاظمی، رامین رحیمی، حامد رشتیان، رامتین زاد، ابو شاهی، پیمان شفیعی‌زاده، فرشید شفیعی، بهداد لاهوتی، ندا مرادی، سپهر مصری، فرشید منفرد، راحله نورآور، کیان وطن، لیلا ویسمه، علی هنرور، پیمان هوشمندزاده و علی یحیایی میزبانی می‌کند.

احسان: فائزه هاجری نقاشی‌های خود را با عنوان "در افتد در جهان غوغا" از 7 تا 12 آبان به گالری احسان واقع در اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره 22 می‌آورد.

افرند: رویداد شنیداری وضعیت جنگی که در آن هفت هنرمند طی هفت روز پرفورمنس‌هایی را با کیوریتوری وحید شلمانی اجرا می‌کنند از 7 تا 14 آبان در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان 19ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک 48 برگزار می‌شود. رامین اعتمادی بزرگ، مهدی بهبودی، محمد جواد سروش، سهراب جلایی، مهدی حامی، اشا صدر و نادر مشایخی هنرمندانی هستند که در این پروژه شرکت دارند.

الهه: نمایشگاه نقاشی‌های عیسی جباری با عنوان "زیر پوست پاپ" که همگی فیگوراتیو هستند روز جمعه 7 آبان در گالری الهه افتتاح و تا 17 آبان ماه در خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک 3 برپاست.

ایوان: نمایشگاه نقاشی‌های فریدون امیدی با عنوان "روز آبی" 7 تا 21 آبان ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

ترانه باران: نقاشی خط های کریم قوچانی با عنوان"رقم فیض" از تاریخ 7 تا 16 آبان ماه در نگارخانه ترانه باران در خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن، پلاک27، واحد2 میزبان علاقمندان به نقاشی خط است.

خانه هنرمندان: نمایشگاه هفته تصویرگری با عنوان"ما تصویر گر هستیم" از 7 آبان در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا 17 آبان‌ماه در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه‌ هنرمندان ایران برپاست.

رج: "خیم وخیم" عکس‌های سه هنرمند عکاس صونا بسیطی، سمیرا هاشمی و اردلان صدیقی از طبیعت رو به زوال بخشی از نقاط کشور است که از 7 تا 17 آبان در گالری رج در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره 4، زنگ 3 به تماشا در می‌آید.

زرنا: زهرا رسول زاده نمین، تاپستری‌های خود را با عنوان "شاخسار طرب" از 7 تا 12 آبان در گالری زرنا واقع در خیابان شهرارا، خیابان 13، پلاک 12، طبقه دوم به نمایش می‌گذارد.

زیر زمین دستان: پرفورمنس "کمد لباس" فوزیه فرودنیا از 7 تا 10 آبان در گالری زیر زمین دستان واقع در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 اجرا می‌شود.

ساربان: گالری ساربان، از 7 تا 17 آبان ماه، میزبان نقاشی‌های رضوان صادق‌زاده خواهد بود. صادق‌زاده استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر که پانزده نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از یکصد نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت داشته است، جوایز مختلفی از بینال‌های نقاشی تهران و مسابقات بین المللی را در کارنامه‌ خود دارد. علاقه‌مندان به دیدن این نمایشگاه می‌توانند همه روزه بجز سه‌شنبه‌ها، ساعت 4 تا 8 عصر، به آدرس سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

سایه: " Panophobia (همه چیز هراسی)" نمایشگاه گروهی به کیوریتوری لیلا معظمی در مدیاهای مختلف است که در آن آثاری از علی انصاری، ستاره بهبهانی، نیوشا تاجبخش، دانا دهقان، امیر کبیر‌نژاد، کوروش رنجبر، ساناز شفقی، شهین غفاری، مریم کی‌احمدی و آنیتا هاشمی‌مقدم به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه از 7 تا 12 آبان ماه در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک 3 برپاست.

سیحون: نقاشی_مجسمه‌های آذر شیخ بهاء‌الدین‌زاده که "هستی اینجا" نام دارد از روز جمعه 7 آبان به مدت دو هفته تا 19 آبان ماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 به جز روزهای دوشنبه و جمعه میزبان علاقه‌مندان به نقاشی است.

طراحان آزاد: نمایشگاه "وات فیلم" با آثاری از حامد صحیحی و سمیرا اسکندرفر که بر اساس یک بازی از سوی اسکندرفر طراحی شده است از 7 تا 18 آبان ماه در گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره 5 برپاست.

ماه: "شکوه باغ" نمایشگاه نقاشی‌های احمد پرمو از 7 آبان تا یک آذرماه در گالری ماه واقع در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 26 برگزار می‌شود.

محسن: نمایشگاه آثار چند رسانه‌ای سارا عباسیان شامل آثاری مفهومی در نقد دنیای معاصر با عنوان ˝گرانش تباهی‌ناپذیر˝ از هفتم آبان ماه در گالری محسن تهران برپا می‌شود. این نمایشگاه طی روزهای هشتم تا بیست و ششم آبان از ساعت 11 صبح تا 20 در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک42 میزبان علاقه مندان به هنر چند رسانه‌ای است.

نگاه: نقاشی‌های علی مقدم حیدری با عنوان "حمله حیدری" از 7 تا 26 آبان در گالری نگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)،خیابان غفاری،شماره 64 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

نیوان: نمایشگاه گروهی هنرمندان پیشکسوت نقاشی با آثاری از ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، آنه‌ محمدتاتاری، علی ترقی‌جاه، کامبیز درم‌بخش، محمدهادی فدوی، مهرداد فلاح، منصور قندریز، پرویز کلانتری، فریده لاشایی و حسین محجوبی از 7 تا 14 آبان در خیابان کلاهدوز، خیابان یارمحمدی، کوچه طالقانی، پلاک 10، طبقه همکف برقرار است.

ویستا پلاس: نمایشگاه ویدئوآرت‌های آرزو باغ شیخی از 7 مهر تا 10 آبان با عنوان "فراتر از بودن" در گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 برگزار می‌شود.

هما: نمایشگاه طراحی های حمید بهرامی باعنوان " همه چیز درباره مرغ مقلد " از 7 تا 18 آبان به گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک می آید.

هور: نقاشی‌های فرشید ملکی از 7 تا 25 آبان ماه در نگار خانه هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 دایر است.

ادامه نمایشگاه های پیشین:

ایران شهر: نمایشگاه نقاشی‌های محمد کیوان تا 11 آبان ماه در گالری ایران‌شهر، واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) خیابان سپند پلاک ٦٩ برقرار است.

آران: نمایشگاه نقاشی‌های هومن مهدی‌زاده با عنوان "تعلیق" تا 5 آبان ماه در کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

سیحون دو: "گزارش یک وضعیت" نمایشگاه مجسمه‌های فیگوراتیو هادی محب‌علی است که تا 12 آبان در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک 24 به نمایش در می‌آیند.

جرجانی: عکس‌های محمد وفایی ملا محمود با عنوان "تن‌های شهر من" تا 10 آبان در گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4، زنگ 1 میزبان علاقمندان است.

اعتماد یک: کامبیز شریف مجسمه‌ها و چیدمان‌های خود را با عنوان "سکوت" تا 25 آبان در گالری اعتماد یک واقع در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 مقابل دید علاقمندان قرار می‌دهد.

اعتماد دو: نقاشی‌ها و چیدمان سپیده سحر با عنوان "مرثیه‌ای برای یک باغ" تا 11 آبان در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 برپاست.

شیرین: نمایشگاه "26 عکاس" که در آن تصاویری از سه نسل عکاسان زن ایرانی توسط امیرحسین حشمتی گردآوری شده تا 12 آبان ماه در گالری شیرین واقع در خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 به نمایش در می‌آیند.

اُ: طراحی‌های سمیرا کربلایی با عنوان "سیاه و سفید" تا 11 آبان در خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، گالری اُ به نمایش در می‌آید.

دنا: "جامی‌ست که ..." نمایشگاه عکس‌های آزاد احمدی است که تا 10 آبان‌ماه در خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک 4، زنگ 2 برقرار است.

دستان دو: طراحی، نقاشی و مجسمه‌های حبیب فرج‌آبادی با عنوان "چه سیاه" تا 11 آبان در گالری دستان دو، واقع در خیابان فرشته، پلاک 82 به نمایش در می آید.

نگارخانه بهنام دهش‌پور: نصرالله کسرائیان عکس‌های خود را با هدف خاص و به نفع بیماران سرطانی از تا 7 آبان ماه در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، خیابان شهید جباریان (قروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک 13 به نمایش در می‌آورد.

راه ابریشم: نمایشگاه عکس‌های مهدی وثوق‌نیا با عنوان "خیابان ولیعصر" تا 17 آبان در گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی، بین آبکوه و آقایی، پلاک ۱۰۳ واحد ۲ دایر است.

آریانا: نمایشگاه و حراج آثار کامبیز درم‌بخش تا 14 آبان‌ماه در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره 9 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

امکان: "داج" نام نمایشگاه عکس‌های نوشین شفیعی است که تا 17 آبان در گالری امکان واقع در میدان هفت‌تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 برقرار است.

دید: نمایشگاه نقاشی‌های بهزاد اشتیاقی تا 11 آبان در گالری دید واقع در تهرانپارس، خیابان اتحاد، خیابان 19 غربی، پلاک 18 به نمایش در می‌آید.

آتبین: مانی کومار نقاشی‌های خود را با عنوان "در عمق قرمز پررنگ" تا 11 آبان ماه واقع در خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آورد.

آریا: نمایشگاه نقاشی احمد وثوق احمدی تا 9 آبان در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه را دکتر بهشتی، کوچه زرین، شماره 10 میزبان هنردوستان است.

مستقل تهران: "مثل یک انسان" نمایشگاه نقاشی‌های سولماز جلیلوند است که اول آبان ماه در گالری مستقل تهران افتتاح شد و تا 12 آبان در چهارراه ولیعصر، ضلع شرقی پارک دانشجو (تئاترشهر)، خیابان رازی پلاک 50 به نمایش در می‌آیند.

مهروا: نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان "دهه" با حضور چهل و شش هنرمند به مناسبت ده سالگی تا 10 آبان در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 ادامه دارد.

دلگشا: "خلسه‌ خاویار تازه" (یک خانواده‌ بی‌حوصله) نمایشگاه آثار شباهنگ طباری است که تا 10 آبان در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک 30 برگزار می‌شود.

تم: "لحظه‌های ناقطعی" عنوان نمایشگاه عکس‌های رهام شیراز با نگاهی مطالعاتی و زیباشناسانه درباره عکس‌های دهه 60 کشور (مهمترین رویداد این دهه: هشت سال جنگ عراق علیه ایران) تا 19 آبان در خیابان کریم‌خان زند، نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 برقرار است.

سبحان: "سروتونین" نمایشگاه پرتره‌های متفاوتی از مهدی محسنی است که تا 9 آبان در بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن بست بعثت، پلاک 4 ، گالری سبحان نمایش داده می‌شود.

والی: سیروان کنعانی نقاشی‌های امپرسیونیستی خود را تا 18 آبان ماه در گالری والی واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.

ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های طبیعت بی‌جان امیر جدی تا 10 آبان در گالری ویستا واقع در خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم ،پلاک11 میزبان علاقمندان است.

شلمان: گالری شلمان به مناسبت هفته خط و خوشنویسی آثار امیرعلی الهی را با عنوان "خط محبوبه محبوب" تا 10 آبان در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 به نمایش در می‌آورد.

آتشزاد: نگارخانه آتشزاد نقاشی‌های آبستره نگین رضوانی را با عنوان "نگاه ..." تا 9 آبان در خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میدان ونک، خیابان عباسپور (توانیـر) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23 برپا می‌کند.

نیاوران دو: گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران نیز به مناسب هفته خوشنویسی نمایشگاهی با عنوان "به یاد و عشق استاد" برگزار می‌کند که در آن آثار سید محمود علوی تا 8 آبان در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‌آیند.

شکوه : گالری شکوه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های مهرداد جمشیدی است که تا 11 آبان در فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی (شمالی)، کوچه امیرنوری، شماره 19 برقرار است.

هنر دو: 10 اثر نقاشی‌های لیلا هاشمی که به سبک انتزاعی و با موضوع آزاد هستند که تا 10 آبان در خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا فرهنگسرای ارسباران ادامه دارد.

مریم: نمایشگاه گروهی "عجایب المخلوقات" با حضور ٢٠ نقاش روز با رونمایی از آثار جدید دلارام دهرویه تا ١٢ آبان در خیابان کریم خان ، رو به روی خیابان استاد نجات الهی ، پارک حضرت مریم دایر است.

گالری Ag: پیمان هوشمندزاده عکس‌های خود را با عنوان "آتیش داری؟" تا 26 آبان در گالری ای جی واقع در خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، شماره 3 به نمایش گذاشته است.

آب انبار: اولین نمایشگاه انفرادی آویش خبره‌زاده با عنوان "یادآورده‌ها" تا 21 آبان در گالری آب‌انبار واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، پلاک 2 برپا است.

ماه مهر: نقاشی‌های نیکزاد نجومی با عنوان "نقاشی‌های مانوی" تا 7 آبان در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 به نمایش در می‌آید.

موزه هنرهای معاصر: نمایشگاه " آهنگ آفتاب" عکس های محمدرضا جوادی تا 26 آبان ماه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر ، جنب پارک لاله برپاست.