به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، مسعود زنده روح کرمانی با بیان این مطلب گفت: کاظم چلیپا، مرتضی اسدی و احمد خلیلی فرد بعنوان هیأت انتخاب و داوری رشته نقاشی، افشین شاهرودی، مجید ناگهی و یلدا معیری بعنوان هیأت انتخاب و داوری رشته عکاسی، مصطفی اسدالهی، فرزاد ادیبی و کوروش پارسانژاد بعنوان هیأت انتخاب و داوری رشته پوستر و علی هاشمی شهرکی، حسام الدین طباطبایی و پژمان رحیمی زاده را بعنوان هیأت انتخاب و داوری رشته تصویرگری این دوره از سوگواره سرخ،سیاه به رنگ عشق معرفی شده اند.

وی ادامه داد: رشته نقاشی برای اولین بار است که به سوگواره اضافه شده و با نگاه به هنر دینی و نقاشی مذهبی و همچنین رویکرد جدی به نقاشی قهوه خانه ای که نقاشی روایی با درون‌مایه‌های رزمی و مذهبی است که مبدأ آن سنت قصه خوانی و مرثیه سرایی و تعزیه خوانی است مورد توجه است و امیدواریم مورد توجه هنرمندان تجسمی قرار گیرد.

به گفته زنده روح ، براساس مسابقات نقاشی همه مسابقات، این سوگواره نیز در بخش نقاشی به صورت دو مرحله ای برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این رشته می بایست تا 28 آبان ماه تصویر اثر خود را درسایت www.miladfestival.ir وارد و پس از پذیرفته شدن،می بایست اصل اثر خود را به دبیرخانه تحویل دهند.

دبیر سومین سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق تصریح کرد: تمامی داوران این دوره از اساتید و فعالان رشته خود می باشند و امید است که امسال با حضور این گروه داوری این سوگواره در سطح خیلی خوبی برگزار شود.

سومین سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق به همت شرکت برج میلاد تهران و به مناسبت ایام ماه محرم و صفر در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی برگزار می شود و مراسم اعلام برگزیدگان همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و مصادف با شهادت امام رضا (ع) سه شنبه 9 آذرماه برگزار شده و نمایشگاه آثار راه یافته به این دوره از سوگواره تا 17 آذرماه در نگارخانه میلاد میزبان علاقه مندان است.

هدف از این سوگواره ثبت جلوه‌های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آیین های ایام محرم و صفر و نمایش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و اهمیت این ماه ها در فرهنگ غنی شیعه در اقصی نقاط ایران است. برگزاری نمایشگاه از این آئین پرشکوه و دستیابی به آثار ارزشمند هنرمندان تجسمی از دیگر اهداف برگزار کننده می‏باشد.

متقاضیان شرکت در رشته نقاشی می ‏توانند با مراجعه به سایت www.miladfestival.ir پس از ثبت نام، تصویر 3 اثر خود خود را برای شرکت در سوگواره ارسال کنند.

افتتاحیه و اهدای جوایز این سوگواره همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و مصادف با شهادت امام رضا (ع) سه شنبه 9 آذرماه ساعت 17 در سالن نگارخانه تهران برج میلاد برگزار و نمایشگاه تا 17 آذرماه 1395 در نگارخانه میلاد در معرض دید عموم قرار دارد.