هنرآنلاین: شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان، مهندس سیدحسین هاشمی استاندار تهران و عیسی فرهادی فرماندار تهران، میهمانان روز گذشته نمایشگاه "هنر تدبیر"؛ دستاوردهای دولت یازدهم، شدند و از نزدیک از نمایشگاه هنری که دستاوردهای سه ساله دولت را با مدیاهای مختلف به نمایش گذاشته است، دیدن کردند.

در این نمایشگاه که در تالار وحدت برپا است تلاش شده با مدیاهای عکس، چیدمان، ویدیو و انیمیشن، برآیندی از فعالیت‌های دولت یازدهم را به شکلی مفهومی پیش روی مخاطبان قرار دهد. بر همین اساس نقطه نظرات این جمع دولتی را درباره نمایشگاه "هنر تدبیر" جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید:

آنچه دولت تحویل گرفت و آنچه که انجام داد

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان معتقد است؛ نمایشگاه "هنر تدبیر" نمایان‌گر آن چیزی است که دولت یازدهم تحویل گرفته و در سه سال گذشته انجام داده است.

معاون رئیس جمهور پس از بازدید از نمایشگاه "هنر تدبیر" درباره فعالیت‌های دولت در امور زنان گفت: تمام تلاش‌مان این بود که در این سه سال در جهت ارتقای سرمایه اجتماعی زنان و خانواده تلاش کنیم.

این حقوق‌دان و فعال سیاسی، افزود: نمایشگاه "هنر تدبیر" قرار بود به مناسبت هفته دولت برگزار شود اما به این ایام موکول شد. این نمایشگاه به صورت خیلی گذرا توانسته به خوبی یک درکی از آن‌چه که دولت در ابتدای مسئولیتش تحویل گرفته و آن‌چه که در این سه سال بر دولت گذشته و همچنین وضعیت موجود و دستاوردها را در یک زمان کوتاه در قالبی هنری به بازدید‌کنندگان ارائه کند.

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان درباره تلاش‌های دولت در امور زنان توضیح داد: ما متناسب و در چارچوب آن وضعیتی که کار را تحویل گرفتیم، تمام تلاش‌مان این بود که در این سه سال در جهت ارتقای سرمایه اجتماعی زنان و خانواده تلاش کنیم و با توجه به وضعیتی که به ما تحویل داده شده بود، ما تمام تلاش‌مان را برای جلب توجه نسبت به مسائل، وضعیت و آسیب‌های این حوزه به کار بستیم و تا حدود نسبتاً زیادی در این محور موفق بودیم.

معاون رئیس جمهور با مثبت ارزیابی کردن برپایی نمایشگاه "هنر تدبیر" گفت: این نمایشگاه یک خلا بزرگ دارد و آن این است که در زمینه فعالیت‌های دولت در امور زنان آثار کمی را در این نمایشگاه شاهد هستیم ما همچون دستگاه‌های دیگر فیلم‌ها و عکس‌های بسیاری را ارائه داده بودیم اما آثار کمی از ما در این نمایشگاه استفاده شده است.

"هنر تدبیر" تصویری جامع و گویا از عملکرد سه ساله دولت

مهندس سیدحسین هاشمی استاندار تهران پس از بازدید از نمایشگاه "هنر تدبیر" گفت: این نمایشگاه بسیار جامع و گویا طراحی شده است به گونه‌ای که خدمات سه ساله دولت به خوبی قابل مشاهده است.

استاندار تهران اظهار کرد: این نمایشگاه بسیار زیبا و گویا طراحی شده است و جامعیت آن به گونه‌ای است که با صرف کم‌ترین زمان بسیار راحت می‌توان چگونگی خدمات سه ساله دولت را مشاهده کرد.

هاشمی ادامه داد: آمار و ارقام ارائه شده در این نمایش بی‌هیچ اغراقی خدمات سه ساله دولت را روشن می‌کند. به عنوان مثال در خصوص ذخیره گندم، میزان ذخیره گندم را از ابتدای روی کار آمدن دولت تا به امروز به شکلی گویا و دقیق، قابل مشاهده است و مخاطب متوجه می‌شود که ذخیره گندم در حال حاضر به حدی رسیده که حتی بیش از نیاز کشور است و کشور اکنون به مرحله صادرات گندم رسیده است. این موضوع به عقیده من در شرایطی که با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی مواجه هستیم موفقیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

او همچنین تصریح کرد: در بخش دارو به یاد مشکلات کمبود دارو در اوایل دولت می‌افتیم، اما اکنون نه تنها در این بخش مشکلی نداریم بلکه 99/7 داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و مردم دیگر نگران کمبود دارو نیستند و همه اینها نکات ظریف نمایشگاه " هنر تدبیر" است.

استاندار تهران بازدید دانشجویان و مدیران اجرایی از این نمایشگاه را بسیار مفید دانست و بر لزوم تبلیغات رسانه‌ها در خصوص این موضوع تاکید کرد.

زنده شدن امید به آینده در نمایشگاه "هنر تدبیر"

عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز در بازدید از نمایشگاه "هنر تدبیر" گفت: برپایی این نمایشگاه می‌تواند آثار مثبت فراوانی را در پی داشته باشد که مهم‌ترین آن زنده نگه داشتن امید به آینده در میان مردم است.

فرهادی با مثبت ارزیابی کردن استفاده از زبان هنر برای نشان دادن دستاوردهای دولت تصریح کرد: این نمایشگاه هنری تقریبا با نمایشگاه‌های دیگری که دستاوردهای دولت را در سال‌های گذشته به نمایش می‌گذاشت، متفاوت است، یکی از تفاوت‌ها این است که در قالب عکس، فیلم کوتاه و اینفوگرافی بدون اغراق، واقعیت‌ها و مجموعه خدمات دولت را در سه ساله گذشته در کم‌ترین زمان ممکن، پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

او تاکید کرد: نمایش دستاوردها و خدماتی که توسط دولت طی این سه سال صورت گرفته است قطعا می‌تواند نتایج مثبتی را در پی داشته باشد که مهم‌ترین آنها زنده نگه داشتن امید به آینده در مردم است؛ از سویی دیگر مردم می‌توانند با دیدن این نمایشگاه از فعالیت‌های دولت مطلع شوند.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه همه بخش‌های این نمایشگاه قابل توجه است، ادامه داد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که کشور به ویژه در بخش بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، صنعت و اشتغال و... از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.

لازم به یادآوری است نمایشگاه "هنر تدبیر" با بیانی هنری دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید را در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، هسته‌ای، بین‌الملل و... پیش روی بازدیدکنندگان قرار داده است.

موسسه توسعه هنرهای معاصر مجری نمایشگاه "هنر تدبیر" و مهدی افضلی مدیر این موسسه، رئیس نمایشگاه است که در آن با مدیاهای هنری؛ عکس، چیدمان، فیلم و انیمیشن اقدامات و دستاوردهای دولت را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه "هنر تدبیر" تا 18 مهرماه در فضای باز تالار وحدت درحال برگزاری است و بازدید برای عموم مردم آزاد است.