به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، علی اصغر بیانی که عضو گروه موسیقی این فرهنگستان است، طی حکمی از سوی محمدعلی معلم‌ دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر، به سمت معاون هنری و سرپرست مجموعه فرهنگی- هنری آسمان منصوب شد.

استاد علی اصغر بیانی 18 اسفند 1330 در تهران و در خانواده‌ای فراهانی الاصل متولد شد. وی تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای تجسمی به پایان رساند و همزمان به فراگیری موسیقی مشغول شد و از محضر استادان موسیقی بهره جست. بیانی ردیف میرزا عبدالله را نزد استاد محمد رضا لطفی مشق کرد و یکی از ردیف دانانی است که موسیقی را به روش شفاهی و با توجه به اصول و مبانی سنّتی آن آموزش می دهد.

بیانی چندین سال به تحقیق در موسیقی مقامی ایران پرداخت و مسئولیت گروه تحقیق موسیقی خراسان را در مرکز پژوهش‌های فرهنگی به عهده داشت. از فعالیت های هنری دیگر او به اختصار می‌توان به عضویت در شورای عالی موسیقی، عضویت در هیات موسیقی مقامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول هنری جشنواره بزرگ موسیقی در آوینیون فرانسه، داوری در جشنواره‌های مختلف موسیقی، سخنرانی و اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور اشاره کرد.

او هم اکنون در دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاههای کشور به تدریس اشتغال دارد.