سرویس تجسمی هنرآنلاین //

وثوق احمدی موضوع نقاشی‌هایش را در دل طبیعت جستجو می‌کند و کار‌هایش حاصل شیفتگی به چشم اندازهای طبیعی است که او رابه شدت برانگیخته می‌کند تا تصاویر ناب را روی بوم نقاشی‌اش بیاورد. نگاه او به طبیعت بر اساس ذهنیات و احساساتی است که از حضور در طبیعت دریافت می‌کند و به نظر می‌آید نیروی بر‌تر و راز آلود آن را بر همه شئون زندگی موثر می‌داند.

کار‌های او را بیشتر می‌توان با استفادهٔ از رنگ برای ایجاد فضا‌های وسیع، شناسایی کرد. منظره‌های او در مهار رنگ‌ها و خطوط بر پرده منعکس و مالامال از خیال، رویا و زیبایی می‌شود. تاثیری که منظره‌های او بر بیننده می‌گذارد توصیفی است. درک محدود و گزیده منظره در برابر ادراک نامحدود منظره سبب می‌شود که نگاه هنرمند در گزینش از چشم‌انداز محیط بیشتر به چشم می‌آید.

 نقطه آغاز این نوع از منظره سازی، تخیل است و از طبیعت واقعی و زندگی روزمره کناره می‌گیرد. در این نوع، هنرمند هم در زمینه مضمون و هم در ساختار، سودای دستیابی به پایگاهی رفیع را در سر می‌پروراند.

عناصر این نوع از منظره‌پردازی، البته از طبیعت اخذ می‌شوند اما به‌‌ همان صورتی به کار می‌روند که واژگان شعر از لابه لای سخنان معمولی برچیده می‌شود. شاعر به تداعی‌های متعددی که هر واژه به دوش می‌کشد توجه دارد، همچنین به قابلیت‌های کلان برای هارمونیزه شدن معانی و همراهی با دیگر کلمات دلبسته است.

آثار این نقاش طبیعت گرا همواره در افق ذهن انسان به بقا ادامه می‌دهد. آنان به آثار فریبنده و مسحور کننده خود و با نمایشی آرمانی طبیعت را در کمالی شگفت آور به تصویر می‌کشند.

" او خود درباره نقاشی‌هایش می گوید: "سال است لابه لای سنگ و شن و دره و تپه سرگردانم و موضوعات نقاشی‌هایم را در دل طبیعت جستجو می‌کنم و کار‌هایم حاصل همین عشق به درخت و کوه‌ها است. زادگاه پدری‌ام طالقان، منطقه‌ای جادویی و قطعه‌ای از بهشت است. خاطرخواه بوی علف و دره‌های بنفش این منطقه‌ام که مامنی برای من است و همیشه در دسترس. چه به لحاظ حسی و چه از بابت حضور فیزیکی در آنجا به شدت برانگیخته می‌شوم تا تصاویر ناب موجود در آنجا را روی بوم نقاشی‌ام بیاورم.

وکیل دادگستری هستم و نقاشی برای من مامنی تا زیبایی‌های طبیعت را آن چنان که بر روح و جانم تاثیر می‌گذارند به تصویر دربیاورم. گاهی نقاشی‌هایی مستند از طبیعت را به تصویر می‌کشم اما بیشترین کار‌هایم بر اساس ذهنیات و احساساتی است که از حضور در طبیعت دریافت می‌کنم."

انتهای پیام/