دکتر محمدرضا شریف‌زاده، دبیر بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با هنر آنلاین گفت: این بخش به طور مستقل اولین سالی است که در جشنواره تجسمی فجر برگزار می ­شود، در دوره‌های قبل معمولا زیرمجموعه‌ی بخش‌هایی مثل مجسمه سازی و سرامیک بوده است و با توجه به نوپا بودن هنرهای دیجیتال در دنیا که قدمت زیادی ندارد می­تواند نوید بخش روزهای درخشانی برای این گونه هنری باشد.

وی افزود: رویکرد ما در اولین دوره بیشتر معطوف به طرح پرسش در این حوزه بوده، تا اینکه هنرمندان را تشویق به پرداختن به این گرایشات جدید هنر معاصر کنیم و دلیل آن هم این است که جریان هنرهای تجسمی به سمت هنرهای جدید همچون پرفورمنس ویدئو آرت و ... می‌­رود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در جشنواره ها و رویدادهای هنری در دنیا امروز حرف اول را این گونه‌­های هنری جدید می­‌زنند و امیدوارم که این مسیر در جشنواره تجسمی فجر مستمر باشد.

شریف زاده در خصوص استقبال از این بخش گفت: روزی که این مسئولیت را پذیرفتم به آقای عبدالحسینی دبیر کل جشنواره تجسمی فجر گفتم که امید چندانی به استقبال از این بخش ندارم ولی در عمل به گونه دیگری پیش رفت و هنرمندان نشان دادند در این زمینه کارهای بدیع و تازه­ای انجام داده ­اند و استقبال خوبی از این بخش داشته ­اند.

او در خصوص معیارهای داوری آثار افزود:  توجه به رویکردهای تئوری و توجه به رویکردهای میان رشته ه­ای در کنار توجه به سواد بصری و رویکردهای تصویری، مهمترین معیارهای داوری آثار بوده است.

وی در ادامه افزود: در داوری این بخش الزامی وجود ندارد همه داوران از هنرمندان در این حوزه باشند بلکه نیازمند این است که این آثار با حضور هنرمندان سینما، اهالی فلسفه، جامعه شناسی، روانشناسی و ....  ارزیابی شوند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد:  اهمیت هنر جدید به  ایده‌ای است که در پشت این کار است به همین جهت می­‌توان گفت هنر جدید ایده محور است نه اجرا محور، یعنی در عین سادگی، مفهومی غنی و بزرگ را به مخاطب منتقل کند.7