به گزارش هنرآنلاین،در مجموع ۳هزار و ۴۶۳ اثر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و عکاسی به دبیرخانه نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی رسید.

در رشته «نقاشی»، تعداد یک هزار و ۷۲۸ اثر در پنج گروه سنی چهار تا ۱۷ سال به دبیرخانه این دوسالانه رسید. داوری بخش نقاشی را نادر موسوی‌فاطمی، سمیرا صحرانورد و فیروزه ولدآبادی برعهده داشتند. هیأت داوران از میان آثار، ۲۸ اثر را برگزیده و ۴۰ اثر را شایسته تقدیر اعلام کردند.

در بخش «خوشنویسی» نیز هیأت داوران شامل جواد مؤمنی، ربابه حسین‌پور و محمدحسام آذربایجانی، ۴۵۵ اثر در چهار گروه سنی ۹ تا ۲۲ سال را داوری کردند و ۲۶ اثر را برگزیده و ۱۵ اثر را شایسته تقدیر اعلام کردند.

کانون1

عباس مجیدی، عبدالعظیم آذرخیل و هدی محسنی، ۳۹۴ اثر را در رشته «سفالگری» در پنج گروه سنی هفت تا ۲۲ سال داوری کردند. انتخاب داوران ۲۱ اثر برگزیده و ۲۵ اثر شایسته تقدیر بود.

در رشته «عکاسی» نیز ۸۳۴ اثر در چهار گروه سنی ۹ تا ۲۲ سال به دبیرخانه ارسال شد که از سوی علیرضا کریمی‌صارمی، امیرمهدی نجفلو و مامک یحیی‌پور داوری شد. در این بخش، ۲۰ اثر عکاسی برگزیده و ۱۲ اثر شایسته تقدیر اعلام شد.

همچنین ۵۲ اثر از کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، در بخش‌های نقاشی، سفالگری و عکاسی به دبیرخانه رسیده که از آن میان، حدود ۲۲ اثر در بخش نقاشی و ۲ اثر در بخش سفالگری شایسته تقدیر اعلام شد.

کانون3

نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «خانواده من، اقلیم من» و با هدف فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان سراسر کشور، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه‌ ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برگزار شد.

برگزیدگان رشته‌های نقاشی، سفال، عکاسی و خوشنویسی اعلام شدند.